20 Oktober 2010

Bekalan



Kalau aku terrrrrajin lepas bersiap nak gi opis, aku akan potong2lah apa2 buah yg ada kat dlm fridge tu.  Kalau aku tx buat cam tu, alamatnyer busuklah buah tu tx bermakan...time membeli, semangat tx henggattt...Kalau dah ada bekalan cam tu, mmg breakfast buah jer lah jwbnyer.  Aku kalau dah bawa bekal cam tu mmg tx kose dah nak membeli kuih muih bagai...tunggu jerlah waktu lunch kalau nak makan nasi...

Tapi sehari dua ni, aku tambahkan ngan susu anlene tu tp perisa coklat.  Kawan akulah tu pengaruh aku suh beli...nilah namanyer pengaruh kawan...hehehe..tp tx per dia pun beli sama...

Dah seminggu ni, aku kurangkan makan nasi terutamanyer waktu malam.  Bukanlah nak kurus pun, saja nak jaga kesihatan...aku cuma makan lauk jer atau roti.  Kalau lapar sgt aku buatlah horlicks panas.  Harap2 aku dptlah bertahan tx makan nasi waktu malam...tekak melayu cam aku ni tx boleh tidak tx makan nasi...nasi tu dah jadi satu kemestian, kalau tx makan sehari tu cam lain jer rasanyer.  Untuk permulaan ni, aku cuma tx makan nasi waktu malam jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails