26 Julai 2012

Berbuka @ 3rd Ramadhan

Hari ni dah masuk hari ke 6 kita berpuasa kan.  Sekejap aje dah 6 hari. Pejam celik pejam celik dah nak penghujung ramadhan...sob sob sob...
oklah..aku kan selalu suam suam kuku aje kalau masuk kan bab menu berbuka ni.  Minggu depan dah tak ada apa menu nak aku hidangkan kat blog ni.  Selalunya awal-awal aje...hehehe...tak kisahlahkan, janji blog aku ada sesuatu yang baru setiap hari.  Kalau tak citer pasal menu berbuka, citer pasal anak-anak lah pulak..ya dakkk...

Disebabkan hari ke 3 berpuasa tu merupakan hari bekerja, jadinya aku memang dah siap sedia awal-awal yang aku berkemungkinan akan sampai rumah on time aje.  Tu pun kira ok kalau berjaya sampai sebelum azan...hari tu dah ok kalau aku balik sendiri, tapi en suami pulak baik hati nak balik awal, so kita together-gether lah balik.  Tapi masa dia call tu aku dah sampai kajang, dia suruh tunggu..ok..saya yang menurut perintah.  Sambil tu call jugak kat rumah, tanya dia orang makan apa berbuka...makan steamboat lagilah.  okey good.  ibu pun tak sabar ni nak sambung lagi steamboat...ngeh..ngeh..ngeh...


Kita orang berbuka dalam kereta aje.  Aku dah siap beli air 100 plus.  Aku kan kena ceri beri on 1st day puasa hari tu, sampailah hari ke 3.  tu yang minum 100 plus tu.
Sampai rumah, laju aje terpa meja makan.  Layanlah steamboat lagi.  masa lunch break kat opis aku sempat juga beli lompat tikam.  Tapi gambar makanan semua tak sempat aku nak ambil.  so entry ni tak ada gambar..harap maaf!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails