16 Januari 2013

Lawan Tauke

Ni sebaris sandal qaseh punya sahaja...Aku punya sandal pun tak banyak macam ni.  Tu yang aku kata dia lawan tauke tu...Janganlah dia bawa sampai ke besar.  Ni yang kat rumah aje ni, yang dalam kereta ada juga lagi sepasang dua.
Danial ni pun lebih kurang juga...Ada lagi tu, tapi ntah mana-mana dia campakkan time masuk rumah..ni aje yang nampak tersusun.
Ni pulak, tinggal sebelah aje setiap satu...Ntah mana-mana aje budak kenit ni tinggalkan.  Kadang tu aku tengok kat dalam kereta, selipar dia aje...mana tak nya, masuk kereta pakai selipar, masuk turun dah berdukung, tinggal lah selipar tu dalam kereta.  Lepas tu komplen selipar dia hilang.
Yasmin jenis macam aku, selagi tak rosak, pakailah selagi boleh pakai...dah rosak baru beli baru.  Abang Eimran pun sama...tapi dia ni lain sikit, ada ke main bola pakai selipar...dah berkali-kali aku belikan selipar dia sebab putus dia bawa main bola...geramkan.  Padahal ayah dia dah belikan kasut bola, dia tetap suka main bola pakai selipar lagi!
tu ajelah cerita selipar anak-anak aku...muahahaha...selipar pun nak cerita kan??
tq korang datang baca...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails