02 Ogos 2017

Muzium Negara

As salam.

Lama juga aku tak menjejakkan kaki ke muzium ni. Rasanya kali terakhir datang muzium 2009 atau 2010. Lama kan...

Disebabkan aku dan anak-anak mencuba menaiki MRT hari tu, dan memang kitaorang turun di stesen Muzium, jadi marilah kita membuat lawatan sambil belajar.

Keluar aje dari stesen muzium memang tembus ke tangga muzium. Dah alang-alang sampai tu terus ajelah masuk...tiket kalau tak silap aku dewasa rm2 aje. Kanak-kanak percuma. Sebab Danial dengan Qaseh tak ada tiket.


Ini bukan kali pertama mereka sampai di sini. Tapi tetap teruja...


Berusaha gigih dia membaca.


Tak kan Melayu hilang di dunia!


Qaseh menjadi pemerhati dalam Perjanjian Pangkor.


Pokok getah ya anak-anak. Macam tu cara orang menoreh getah. Nanti keluar susu dari pokok tu, dijadikan getah skrap. Bukan yang scrub kat muka tu...


Menyaksikan kemerdekaan tanah airku.


Di sebelah luar bangunan muzium, ada bas mini dah tunggu. Part ni mak diaorang yang teruja. Sebab dulu inilah kenderaan aku pergi dan balik kerja. Sekarang masuk muzium dah bas mini.

Selesai lawatan kat sini, kitaorang nak ke KL Central pula sebab nak makan dengan en suami. Kena masuk semulanke stesen Muzium, kena beli token dalam 40 sen sorang kalau tak silap. Kanak-kanak dalam 20 sen...kalau aku tak silap ya. Kalau silap jangan kecam ok.

Itu aje cerita lawatan sambil belajar kami ke Muzium Negara. Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails