Akukan sebenarnya ada banyak gambar nak masuk blog. Tapi di sebabkan card reader aku rosak, terbantut aku nak update blog. Sekali selak2 kat folder dlm pc ni, ada pulak gambar tempe ni tak enterframe lagi. boleh lah buat satu post...
Tempe goreng ni fav aku ngan eimran. makan dengan nasi panas-panas boleh bertambah2 aku makan.
Memaparkan catatan dengan label Tempe. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Tempe. Papar semua catatan
24 Disember 2011
23 Julai 2011
Tempe Lagi
Buat lagi tempe goreng berlada ni. Dah berkali2 aku buat tempe ni...tak jemu2 lagi anak2 terchenta menjamu selera...pantang buat aje habis..buat aje habis...alhamdulillah. Kalau buat untuk lunch memang tak sempat nak dinner dah.
Gambar ni eimran yang ambik. statik cam tu aje. oklah tu dia sudi gak nak tolong maknya ambik gambar...tq abang...
Gambar ni eimran yang ambik. statik cam tu aje. oklah tu dia sudi gak nak tolong maknya ambik gambar...tq abang...
Labels:
Tempe,
tempe goreng berlada
13 Januari 2011
Tempe Cili api
Tempe goreng garing
Bawang merah + bawang putih + cili api = tumbuk halus
Bawang besar hiris bulat
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
Hasilnya
Dah nak habis baru teringat nak ambik gambar. Kalau ada lauk ni ajer pun laju aje dia orang makan. Eimran suka, walaupun dia bukan dari keturunan jawa...siap request lagi suruh buat esok. InsyaAllah bang, tempe memang dah siap beli...
Labels:
Tempe
10 Disember 2010
Tempe Goreng Cili Api
Aku masak tempe ni masa cuti awal Muharam yg lepas. Tempe tu di goreng garing. Tumbuk bawang putih ngan bawang merah + cili api. Tumiskan bahan tumbuk tu lepas tu masukkan sikit gula or agak2 ada rasa pedas ngan manis. Lepas tu tutup api baru masukkan tempe. Aku suka kalau masak cam ni, makan ngan nasi panas...seddddaaappp...
Masa duk kat Desa Pandan dulu, ada satu restoran tu mmg ada menu cam ni, tp tempe tu dia potong panjang2. sedap betul...dari situlah aku cnp resepi ni...mmglah tx sama rasanyer, tp oklah...
Ambik gambar pun lepas makan. Baru teringat. Hari ni cuti lagi sbb qaseh ngan danial tx sihat, buat lagi tempe goreng ni...jom makan tempe...
Masa duk kat Desa Pandan dulu, ada satu restoran tu mmg ada menu cam ni, tp tempe tu dia potong panjang2. sedap betul...dari situlah aku cnp resepi ni...mmglah tx sama rasanyer, tp oklah...
Ambik gambar pun lepas makan. Baru teringat. Hari ni cuti lagi sbb qaseh ngan danial tx sihat, buat lagi tempe goreng ni...jom makan tempe...
Labels:
Tempe
Langgan:
Catatan (Atom)
