Memaparkan catatan dengan label Tempe. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Tempe. Papar semua catatan

24 Disember 2011

Tempe Goreng Bercili Lagi

Akukan sebenarnya ada banyak gambar nak masuk blog.  Tapi di sebabkan card reader aku rosak, terbantut aku nak update blog.  Sekali selak2 kat folder dlm pc ni, ada pulak gambar tempe ni tak enterframe lagi.  boleh lah buat satu post...


Tempe goreng ni fav aku ngan eimran.  makan dengan nasi panas-panas boleh bertambah2 aku makan.  

23 Julai 2011

Tempe Lagi

Buat lagi tempe goreng berlada ni.  Dah berkali2 aku buat tempe ni...tak jemu2 lagi anak2 terchenta menjamu selera...pantang buat aje habis..buat aje habis...alhamdulillah.  Kalau buat untuk lunch memang tak sempat nak dinner dah.

Gambar ni eimran yang ambik.  statik cam tu aje.  oklah tu dia sudi gak nak tolong maknya ambik gambar...tq abang...

13 Januari 2011

Tempe Cili api

 Tempe goreng garing
 Bawang merah + bawang putih + cili api = tumbuk halus
 Bawang besar hiris bulat
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
Hasilnya

Dah nak habis baru teringat nak ambik gambar.  Kalau ada lauk ni ajer pun laju aje dia orang makan.  Eimran suka, walaupun dia bukan dari keturunan jawa...siap request lagi suruh buat esok.  InsyaAllah bang, tempe memang dah siap beli...

10 Disember 2010

Tempe Goreng Cili Api

 Aku masak tempe ni masa cuti awal Muharam yg lepas.  Tempe tu di goreng garing.  Tumbuk bawang putih ngan bawang merah + cili api.  Tumiskan bahan tumbuk tu lepas tu masukkan sikit gula or agak2 ada rasa pedas ngan manis.  Lepas tu tutup api baru masukkan tempe.  Aku suka kalau masak cam ni, makan ngan nasi panas...seddddaaappp...


Masa duk kat Desa Pandan dulu, ada satu restoran tu mmg ada menu cam ni, tp tempe tu dia potong panjang2.  sedap betul...dari situlah aku cnp resepi ni...mmglah tx sama rasanyer, tp oklah...
Ambik gambar pun lepas makan.  Baru teringat.  Hari ni cuti lagi sbb qaseh ngan danial tx sihat, buat lagi tempe goreng ni...jom makan tempe...
Related Posts with Thumbnails