Memaparkan catatan dengan label air. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label air. Papar semua catatan

07 September 2010

Air Tebu vs Kencing Tikus

::ihsan en google::
Terlupa lak nak citer pasal air tebu ni.  Awal ramadhan hari tu, en suami teringin nak beli air tebu kat pasar ramadhan, tapi aku yang tx kasi pasal teringat email2 yg aku dpt pasal air tebu yg kena kencing tikus ni.  Takut jugak kan.  Pertengahan ramadhan kita org ke pasar ramadhan kat tmn mesra, on d way balik tu lalu kat saujana impian, terus aku teringat kat bapak saudara en suami yg kata nak berniaga air tebu bulan puasa ni.  kita org pun zass ke area rumah dia, mmg betul dia berniaga air tebu.  kita org dapat beli 1 jer pasal dah habis.  Alhamdulillah....nikmat betul dpt minum air tebu yg di tanam sendiri oleh bapak saudara en suami ni...kita org minum tanpa was-was...

Minggu lepas pun pergi lagi, kali ni berjaya beli 2 plastik...puas hati rasanyer...nikmat tx terkata...ada yg nak minum air tebu?  gilah ke saujana impian...

18 Julai 2010

Air

air tembikai
green apple
kalamansi
Air2 ni aku buat dlm minggu lepas. bukan hari2 aku buat air buah ni, air tembikai tu hari rabu masa aku cuti, green apple ngan kalamansi tu hari sabtu semlm. tu semua nak menghabiskan stok buah yg dah 2 minggu lebih kat dlm peti ais. tembikai tu sampai naik kecut dah, sebelum bertambah kecut tu yg aku blend jdkan jus. sejuk jer bila lalu kat tekakkk.....tembikai tu aku tx tambah gula langsung, sajer nak jaga kesihatan...kalamansi ngan green apple tu taruk 2 sudu jer gula, jimat...sepatutnyer kalamansi tu tambah ngan asam boi, tp tx ada stok lak kat umah. suh eimran gi kedai beli, pun tx ada gak...kalau ada mesti lagi mmmmmm.....

Related Posts with Thumbnails