Memaparkan catatan dengan label ikan bakar. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ikan bakar. Papar semua catatan

15 Disember 2011

Ohhh La La Lagi

Aku masak lala ni minggu lepas masa aku cuti.  Tapi isinya tersangatlah kecil.  Memang kita orang tak puas makan.  Aku goreng biasa aje.  Letak sebatang serai yang di titik terlebih dahulu.  Lepas tu bakar ikan selar.  Buatkan pencicah kicap cili api aje.
Gambar ikan selar bakar tak adalah pulak.  Bakar kosong gitu aje.  Kuah kicap tu selain cili api ngan kicap, aku potongkan juga bawang.  Hiris2 nipis.  Lunch yang ringkas cam ni sodap aje kalau pekena sekali sekala...

23 September 2011

Kita Bako Lah Pulakkkk

Adegan bako membako ni berlaku sehari selepas small makan2 tu...dah lama sebenarnya aku nak makan pari bakar, tu yang buat jugak tu...tetiba aje rasa bosan dah nak makan rebus2 ni...so kita bako ajelah ya...
Anak-anak pun suka.  sesekali tukar menukan...selera dia orang makan.  Dengan danial sekali  berselera makan nasi..qaseh memang tak payah ajak, dia laju aje kalau bab makan ni...bak kata ayah dia, yasmin junior..sian budak tu...
kuah asam yang mabeles...
Related Posts with Thumbnails