07 Februari 2011

Hospital Terendak

As Salam...

sambung lagi citer cuti2 M'sia. 

Jauh jugak dr Pengkalan Balak nak ke Masjid Tanah mencari klinik 24 jam.  Tanya kat stesen minyak, ada satu klinik 24 jam, tapi bila kita org pergi, tutuplah pulak!  Yalah, kan cuti raya cina, doktor pun nak cuti jugak.  Kesian betul tengok danial yg tergaru2 masa tu.  Ingat nak beli ajer minyak cap kapak, sapu kan satu badan...tp takut dia tx tahan pulak, kang meraung lak tgh2 malam tu. 

On the way nak balik ke chalet tu, singgah lak kat 7 eleven, tanya lagi kat pekerja kat situ, manalah tau kot2 ada lak klinik yg bukak pagi2 sepi tu.  Sekali dia kata, ada hospital kat hujung jalan nun, tapi hospital tentera.  Aku ok jer, tapi tanya gak, boleh ke org awam masuk?  dia kata kalau emergency boleh.  Sooooo...kita org pun try test tengoklah sepital tu.  Tak ada sign board ok, hanya berpandukan arah yg adik2 kat 7 eleven tu cakap ajer.
Boleh tahan gak jauhnyer...sebenarnya aku seeeeraaaammmm...yalah dah pukul 2 pagikan.  mau tak seram, lalu tanah perkuburan ok! alah tu pun nk takut, sok ko mati ke kubur jugak! Tapi yg bestnyer aku boleh tak ingat yg malam tu malam jumaat... muehehehe... bagus jugakkan, kurang memori nih...

Aku geram jugak dgn en suami aku tu, masa nilah dia boleh bawa kereta sentimental.  Kalau tx tu macam kena kejar ngan han...masa balik tu aku siap sound suh lelaju sikit...

Oklah jom layan gambar danial kat sepital.  Kena cucuk kat vontot, dia diam ajer...good boy lah dia...Tapi bila dah masuk kereta, boleh lak ngan muka bengis dia, tunjuk kat tempat emergency tu, tu hah...kit adam( tu hah, sakit adam!) terus aku pujuk dia, alaaa ciannnn adam...

 mmg aku tx pakaikan baju, sebab gatal.  Masa register, ni check oksigen rasanye...
 masa ni danial sejuk gigil2...
 misi sapu losyen kat tempat2 yg gatal
auwww...kit adam...

Kat sini jugak aku nak mengucapkan jutaan terima kasih pada misi2 yg bertugas malam tu kat Hospital Terendak. Kalau ada yg terbaca, Terima kasih yg tak terhingga...
Oh ya lupa nak citer, tx kena bayar walaupun seringgit.  Kalau sepital luar kena bayar seringgit kan? kat sini Free Of Charge!  Terima kasih tentera...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails