17 Oktober 2011

Dentist

Tak sangka skrg ni danial dah berani nak jumpa dentist.  Sebelum ni kalau nak suruh masuk dlm bilik tu pun dia tak berani.  Ni sebab dah tak tahan sangatlah ni....aku pun kesian jugak tengok dia masa sakit gigi hari tu.  Gigi geraham dia berlubang...

Masa nak pergi tu aku siap warning kat dia, jgn nak takut atau nak nangis2 ya...nanti kalau sakit lagi ibu tak bawa dah gi klinik...kesian danial...keji betul mak dia..hehehe..Masa nak masuk bilik tu dia siap pesan, nanti ibu pegang tangan adam ya...alahai siannya dia...takut lah tu...alah semua orang pun takutkan kalau nak jumpa dentist...



ni masa tunggu doktor...sekejap aje dia nebes...lepas tu habis dia spot check alatan doktor tu..aku pulak yang risau...

doktor ni punyalah lembut gemalai...memanglah tak rasa sakit...sambil buat tu mulut dia non-stop duk puji danial...good boy...good boy...
Untuk budak2 ada perisa kat bahan tampalan tu rupanya .  Habis aje tampal tu danial kata...sedapnyerrr..memanglah sedap...perisa strawberry...
ni lepas seminggu, doktor suruh datang balik nak bukak tampalan yang lama tu.  Masa ni danial baru bangun tidur...aku heret jugak dia, kalau tangguh nanti tak ada masa lagi dah...
Kali ni ayah ngan qaseh ikut...siap masuk dalam lagi...sebab kat luar dah tak ada seat, penuh orang pulak malam tu.  Nasib baik aku dah siap2 buat appointment...kalau tak berjanggut menunggu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails