06 April 2012

Baru Betul Terpesona...

Perasan kan...tak per..sendiri buat sendirilah perasaan...tahap perasaan aku masa tengok kek ni berada pada tahap maksima...maunya tak maksima, ni kali ke 3 buat baru jadi cantikkkk dan sedap dap dap...baru betul aku terpesona...

Suka..suka..sukaaaaa...sangat.  Elok aje kejadian kali ni.  Yang dulu-dulu tu lembikkkk aje bila nak potong.  Tapi jangan di tanya ya sebab semua dah jadi baja...Danial yang paling suka.  Sebelum ke sekolah makan, balik sekolah makan lagi.  Hari tu nampak juga Yasmin siap bawa bekal ke sekolah lagi...Anak-anak suka, emak lagilah suka...

02 April 2012

Dah namanya kanak-kanak ribena kan...harusss...kalau nampak mainan tak ingat apa-apa dah.  Ajak makan pun tak nak.  Nilah kerenah anak-anak bertuah aku ni.  Hari tu menipiskan wallet ibu dia kat Tesco Ampang, ni sekali lagi kat Tesco Kajang pulak.
 Layan lah gambar dia orang ni.  Kadang-kadang rasa mcm tak ada idea nak tulis apa.  Asyik duk ulang ayat yang sama aje...so kali ni biarlah gambar aje yang berkata-kata.

yang penting mereka gembira..hahaha...
Kasut sukan idaman kalbu dah berjaya di bawa pulang...cuma tak ada piala kemenangan aje.  kalau dah asyik kecundang, nak buat macam mana...redha ajelah...


Suruh pilih yang clearence stok, tak mahu.  Nak juga yang new arrival.  Mainnya tak seberapa...gaya mesti ada...saling tak tumpah ikut siapa???  Habislah aku kalau dia baca...muahhaha...


Tetiba nak bermadah pulak kan...tapi semuanya ke laut luas terbentang...kalau baca kat blog-blog wartawan atau bekas wartawan sedap aje baca ayat-ayat yg di tulis...memang sesuai sangatlah jadi wartawan.  Cam aku ni memang tak seswaiii langsung...


Oklah...mengikut gambar kat atas tu, kasut sukan untuk eimran.  Diakan terpilih wakil sekolah untuk sukan bola baling...ibu bangga sebab abang akhirnya berjaya terpilih untuk wakil sekolah...samalah cam ibu dulu...tapi ibu dulu tak adalah pulak sampai nak beli kasut sukan baru...pakai aje kasut sekolah..menang jugakkk...


Tapi sayang pasukan dia tak berjaya nak melayakkan diri ke peringkat yang seterusnya.  Tak perlah...1st time kan.  sekurang-kurangnya eimran dah ada pengalaman mewakili sekolah dan main bola baling...nanti kalau ada rezeki sambunglah pulak kat sekolah menengah pulak...

01 April 2012

Rajin Adik Rajin

rajinlah belajar...bila besar nanti boleh tunjuk ajar...lagu masa zaman kanak-kanak ribena dulukan...danial dah start nak belajar membaca.  masa mula-mula dapat buku ni kan main rajin lagi nak membaca.  Qaseh nak tengok pun dia tak bagi....
tapi sekarang ni dia dah suam-suam kuku aje.  kalau aku tak paksa suruh baca...kim salamlah dia nak belajar...dia sebenarnya boleh baca tapi dia sengaja nak menguji kesabaran ibu dia ni...skrg ni kalau dia malas aje baca aku kata jgn ikut ibu pergi mana-mana...baru dia nak baca betul-betul...bila dah habis tu siap suruh cakap, adam pandai kan...ya adam pandaiiiii...lepas tu suruh cium kat dahi dia...geram aje dengan dia ni tau!  kadang rasa nak gigit-gigit aje pipi dia tu...banyak akal betul budak ni...
cepat-cepat baca tu nanti ibu beli buku cerita untuk adam banyak-banyak...
Related Posts with Thumbnails