27 Jun 2012

Kenduri Tahlil Part 2

Ni pulak antara kuih muih untuk breakfast pagi sabtu tu.  Ada talam suji, seri muka, agar-agar dan kole kacang tak ada dalam gambar.  Kole kacang tukan, selain tak ada gambar, kuih tu jugak tak sempat masuk dalam perut aku...kesian kat aku..
Buah rambutan ni buah tangan mak lang aku.  Last year kan danial seronok sangat dapat mengutip buah rambutan ni...harus di ingat pokok rambutan ni berbuah time dekat-dekat nak puasa...di sebabkan tak lama lagi nak  puasa, haruslah pokok rambutan tu berbuah.  tu yang mak lang aku bawa masa datang kenduri tu.  Tak cukup dengan dia bawa, besoknya kita orang pergi serang pulak kat rumah dia.  En suami aku siap panjat lagi..teror awak ya...
Durian nak buat bubur kacang tu banyak lagikan...breakfast pun makan lagi durian...
Sebelah tengahari nak ke petang tu abang ipar aku masak kuew teow.  Tengok ajelah kat dalam gambar ni, beratur anak-anak sedara menunggu dia masak.
Yasmin kan main lagi menunggu depan kuali rupanya dia, tapi tak dapat...sudahnya dia suruh aku tolong cakapkan...
Tengoklah tu, masing masing siap pegang pinggan ngan telur sekali...over tau budak-budak ni...aku pun beralah lah dengan dia orang ni...sebab dah selalukan makan kue teow ni... kasilah mereka-mereka yang jarang-jarang makan...aku rasa sikit-sikit aje eimran ngan yasmin punya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails