Tadi masukkan gambar makanan...skrg barang perhiasan bahhh....gambar2 ni semua yasmin yang tolong snapkan. Baru teringat pagi tadi nak ambik gambar...Barang2 ni semua aku dapat hari Isnin lepas. Kakak aku pergi honeymooning kat KK. Ada lagi satu brooch lupa nak snap sebab dah pakai, tak kuasa pulak nak mencari...
Ni untuk budak pompuan-yasmin dan qaseh. untuk budak lelaki yilekkk...makan ajelah ikan kering tu...
sabah memang terkenallah ngan mutiara dan brooch2 bagai ni. Fridge Magnet aje tak ada.
Tak tau nak story mory apa, layan ajelah ya...mengantuk dah ni...
06 Julai 2011
Ole-ole dari Sabah bahhhhhhh....
Tengok tu betis bunting padi budak kecik tu. Rasa nak aku gigit2 aje betis dia tu. Kadang kalau aku geram, aku gigit aje pipi dia. Kalau melalak...cecepatlah aku pujuk...pas tu tanya sapa buat qaseh? buuuu...sambil tunjuk kat aku..hahahaha...
Antara ole2 dari negeri di bawah bayu...ada 2 ke 3 jenis ikan kering. Tengah fikir nak buat apa ya...
Dia ajelah yang duk conquered kat barang2 tu. Sib baik tak berebut ngan abang danial dia.
Antara ole2 dari negeri di bawah bayu...ada 2 ke 3 jenis ikan kering. Tengah fikir nak buat apa ya...
Dia ajelah yang duk conquered kat barang2 tu. Sib baik tak berebut ngan abang danial dia.
Bila dah habis posing, wajib nak tengok gambar kat kamera...
Labels:
apa-apa ajer,
qaseh
04 Julai 2011
Cerita Qaseh
Mood nak update blog sudah datang pelan2, tapi gambar pulak tak ada. Sebenarnya malas pulak nak ambik2 gambar ni. Padahal banyak aje item yang nak di klik2. Macam semalam masak lunch rendang ayam mak siti, dah siap masak terus makan, tak terfikir langsung nak posing2 dulu. Minggu sebelum tu pulak, buat apam coklat, pun tak ambik gambar. Yang ni memang tak ambik gambar pun, sebab tak jadi...kah..kah..kah...mcm mana nak jadi, aku tak letak soda bikabornat. Bahan lain sumer dah ada, sekali tengok soda tak ada. Arghhh hentam ajelah labu...rasa tetap sama cuma apam tu tak naik aje. walaupun nampak benyek aje apam tu, tetap habis licinnnnnnn...
Lepas tu ada sekali minggu lepas masa nak update tetiba tak boleh masuk lak blogspot. Kiranya nilah 1st time aku bermasalah ngan blogspot. The next day tu sib baik dah ok. Ternampak jugak kat status fb ciklinn, yang dia pun tak boleh masuk blogspot...ohhh ingatkan aku sorang aje...
tak syok pulak rasanya kalau n3 tak ada gambar. kalau n3 tazkirah tu lainlah...letak jugak lah gambar budak kecik ni. 14hb June hari tu qaseh genap 2 tahun. Boleh pulak aku lupa nak buat n3 pasal dia...hehehe keji betul...tak perlah qaseh ya...tahun lepas ibu dah susun gambar qaseh dari lahir sampaiiiiiiiii umur qaseh 1 tahun...tahun ni tak yahlah ya...kek pun tak ada utk budak kecik ni...cianlah dia...
qaseh sekarang ni dah pandai sangat nak gaduh2 sayang dgn abang danial dia. masih pelat nak sebut 'danial'. dia sebut 'nyel'..danial lak bahasakan diri dia abang adam..sbb dia pun tak pandai nak sebut 'danial'...apa aje yang abang danial dia buat, semuaaaaaaaaa dia nak ikut, panjat grill, panjat meja makan, lompat2 atas katil, main air dlm bilik air...segalanyalah. Abang danial tu confirmed lah lelaki, awak tu awek...
Aku paling tak tahan kalau panggil qaseh, dulu dia jawab, ya mama...dia punya lembut tu, sampai kat lubuk hati aku yang paling dalam...skrg ni nak tau apa dia jawab kalau aku panggil...mbbbeekkk...macam kambing...ni ikut danial lah ni...bila aku marah, dua2 gelak mengekek2...langsung tak takut...
Lepas tu ada sekali minggu lepas masa nak update tetiba tak boleh masuk lak blogspot. Kiranya nilah 1st time aku bermasalah ngan blogspot. The next day tu sib baik dah ok. Ternampak jugak kat status fb ciklinn, yang dia pun tak boleh masuk blogspot...ohhh ingatkan aku sorang aje...
tak syok pulak rasanya kalau n3 tak ada gambar. kalau n3 tazkirah tu lainlah...letak jugak lah gambar budak kecik ni. 14hb June hari tu qaseh genap 2 tahun. Boleh pulak aku lupa nak buat n3 pasal dia...hehehe keji betul...tak perlah qaseh ya...tahun lepas ibu dah susun gambar qaseh dari lahir sampaiiiiiiiii umur qaseh 1 tahun...tahun ni tak yahlah ya...kek pun tak ada utk budak kecik ni...cianlah dia...
qaseh sekarang ni dah pandai sangat nak gaduh2 sayang dgn abang danial dia. masih pelat nak sebut 'danial'. dia sebut 'nyel'..danial lak bahasakan diri dia abang adam..sbb dia pun tak pandai nak sebut 'danial'...apa aje yang abang danial dia buat, semuaaaaaaaaa dia nak ikut, panjat grill, panjat meja makan, lompat2 atas katil, main air dlm bilik air...segalanyalah. Abang danial tu confirmed lah lelaki, awak tu awek...
Aku paling tak tahan kalau panggil qaseh, dulu dia jawab, ya mama...dia punya lembut tu, sampai kat lubuk hati aku yang paling dalam...skrg ni nak tau apa dia jawab kalau aku panggil...mbbbeekkk...macam kambing...ni ikut danial lah ni...bila aku marah, dua2 gelak mengekek2...langsung tak takut...
Labels:
qaseh
01 Julai 2011
My Hero
Lama pulak tak story mory pasal eimran. Hari tu aku buat n3 pasal yasmin bagi hadiah tu, dia cebik aje kat yasmin...hehehe.
Hari Sabtu lepas aku ke sekolah dia orang ambik report kad. Tapi pagi2 lagi aku dah keluar pasal sebelah pagi ada ceramah keibubapaan. Ni 1st time aku berpeluang nak pergi dgr ceramah, kalau tahun2 sebelum ni, memanjang aje ada hal. Tapi hal yang utama adalah tak orang nak jaga anak2 yang kecik2 kat rumah....
Okkkkkkkk...nak citer pasal perkembangan pelajaran anak2 bertuah aku ni. Lepas dengar ceramah, aku terus zassssss pergi kelas eimran dulu sebab kelas dia kat tingkat 3. Sib baik tak ramai lagi ibu bapa yang datang, so cepatlah urusan aku beramah mesra dengan guru kelas dia. Sementara tunggu turn tu, cikgu siap2 bagi report kad utk aku review dulu. Aku
dah tahu kebanyakan markah periksa dia, so aku rileks ajelah. Even sebelum pergi tu aku adalah tanya kat dia, dpt no. berapa. Dia tak tahu pasal cikgu cuma bagi tahu murid yang dpt no. 1 sampai no. 3 aje. Murid yang dpt no. last pun cikgu cuma bagi hint aje. Aku tanya apa hint yang cikgu bagi? Murid tu bawa bag sekolah warna merah hitam. Kebetulan bag sekolah eimran warna merah...aku pun apalagi, terjeritlah...hahhh..abang ke yang dpt no. last? tapi bag abang tak ada warna hitam...fuhhh ada kelegaan di situ...
Keseluruhan peratusan markah eimran adalah sederhana. Yalah, aku pun tahu takat mana level dia. So tak adalah terkezut sangat. Tapi bila tengok tang kedudukan dlm kelas tu, aku cam tak caya aje. Siap tunjuk kat yasmin lagi, biar betul abang ni...terharu pun ada jugak. Nilah sekali dia berjaya mendapat kedudukan bawah 10. sebelum ni ada jugak, tapi sipi2 aje..hahaha...
Antara komen cikgu yang tak dpt aku lupakan, nilah murid saya yang paling penyegan... seminggu cikgu kelas dia suruh dapatkan markah dari setiap guru matapelajaran yang di ajar, seminggu tu jugak dia duk simpan aje buku laporan adab belajar dia! Seminggu tu jugak, setiap pagi dia bagi aku macam2 alasan tak nak pergi sekolah! Sudahnya hari Jumaat sehari sebelum ambik buku laporan tu, terpaksalah cikgu kelas dia pergi temankan dia jumpa setiap orang guru tu...sabar ajelah ko ni bang...tu bukan penyegan namanya cikgu, tu tak ada self confident!!!
Lepas ambik aje report kad yasmin, laju aje aku balik rumah. Almaklumlah tak sabar nak berkongsi kegembiraan ni dgn eimran. Sampai aje kat rumah, aku terus cakap kat dia, abang, i'm so proud of you...dia pun blur2 aje...lepas aku tunjukkan report kad tu kat dia, dia pun sama terkejut...kah..kah..kah...Lepas tu terus aje dia cakap, lepas ni abang janji akan belajar rajin2 lagi...seeeeeeee...dia pun semangat lepas aku puji2..
Skrg ni pun dia dah masuk tuisyen malam dekat sekolah. Jadi untuk menyenangkan kerja aku dan dia, aku buatkan dia time table so that bila balik dari tuisyen tak payahlah nak buat kerja sekolah bagai. Macam mula2 hari tu, dekat pukul 11 aku kena temankan dia buat kerja sekolah...mengantuk giler aku...tapi bila dia cakap, terima kasih ibu temankan abang buat kerja sekolah...hilang rasa ngantuk aku...
Hari Sabtu lepas aku ke sekolah dia orang ambik report kad. Tapi pagi2 lagi aku dah keluar pasal sebelah pagi ada ceramah keibubapaan. Ni 1st time aku berpeluang nak pergi dgr ceramah, kalau tahun2 sebelum ni, memanjang aje ada hal. Tapi hal yang utama adalah tak orang nak jaga anak2 yang kecik2 kat rumah....
Okkkkkkkk...nak citer pasal perkembangan pelajaran anak2 bertuah aku ni. Lepas dengar ceramah, aku terus zassssss pergi kelas eimran dulu sebab kelas dia kat tingkat 3. Sib baik tak ramai lagi ibu bapa yang datang, so cepatlah urusan aku beramah mesra dengan guru kelas dia. Sementara tunggu turn tu, cikgu siap2 bagi report kad utk aku review dulu. Aku
dah tahu kebanyakan markah periksa dia, so aku rileks ajelah. Even sebelum pergi tu aku adalah tanya kat dia, dpt no. berapa. Dia tak tahu pasal cikgu cuma bagi tahu murid yang dpt no. 1 sampai no. 3 aje. Murid yang dpt no. last pun cikgu cuma bagi hint aje. Aku tanya apa hint yang cikgu bagi? Murid tu bawa bag sekolah warna merah hitam. Kebetulan bag sekolah eimran warna merah...aku pun apalagi, terjeritlah...hahhh..abang ke yang dpt no. last? tapi bag abang tak ada warna hitam...fuhhh ada kelegaan di situ...
Keseluruhan peratusan markah eimran adalah sederhana. Yalah, aku pun tahu takat mana level dia. So tak adalah terkezut sangat. Tapi bila tengok tang kedudukan dlm kelas tu, aku cam tak caya aje. Siap tunjuk kat yasmin lagi, biar betul abang ni...terharu pun ada jugak. Nilah sekali dia berjaya mendapat kedudukan bawah 10. sebelum ni ada jugak, tapi sipi2 aje..hahaha...
Antara komen cikgu yang tak dpt aku lupakan, nilah murid saya yang paling penyegan... seminggu cikgu kelas dia suruh dapatkan markah dari setiap guru matapelajaran yang di ajar, seminggu tu jugak dia duk simpan aje buku laporan adab belajar dia! Seminggu tu jugak, setiap pagi dia bagi aku macam2 alasan tak nak pergi sekolah! Sudahnya hari Jumaat sehari sebelum ambik buku laporan tu, terpaksalah cikgu kelas dia pergi temankan dia jumpa setiap orang guru tu...sabar ajelah ko ni bang...tu bukan penyegan namanya cikgu, tu tak ada self confident!!!
Lepas ambik aje report kad yasmin, laju aje aku balik rumah. Almaklumlah tak sabar nak berkongsi kegembiraan ni dgn eimran. Sampai aje kat rumah, aku terus cakap kat dia, abang, i'm so proud of you...dia pun blur2 aje...lepas aku tunjukkan report kad tu kat dia, dia pun sama terkejut...kah..kah..kah...Lepas tu terus aje dia cakap, lepas ni abang janji akan belajar rajin2 lagi...seeeeeeee...dia pun semangat lepas aku puji2..
Skrg ni pun dia dah masuk tuisyen malam dekat sekolah. Jadi untuk menyenangkan kerja aku dan dia, aku buatkan dia time table so that bila balik dari tuisyen tak payahlah nak buat kerja sekolah bagai. Macam mula2 hari tu, dekat pukul 11 aku kena temankan dia buat kerja sekolah...mengantuk giler aku...tapi bila dia cakap, terima kasih ibu temankan abang buat kerja sekolah...hilang rasa ngantuk aku...
ni muka dia pagi semalam. hangin sebab tak ada baju sukan...
Labels:
eimran
Langgan:
Catatan (Atom)