13 Mac 2012

PappaRich @ Prima Saujana

Haishhh...ngam ngam lah pulak PappaRich ni kat sebelah Al-ikhsan...tak kan tak singgahkan... harussss...Sebenarnya dah dijangkakan harga adalah sedikit mahal.  Tapi sebab masa tu dah nak dekat lunch hour aku masuk ajelah.  Lagipun Eimran memang dah lama ajak singgah kat sini...masa kita orang makan kat sini dulu(masa baru buka) dia tak ada...
Ni air pilihan aku...apa ke nama ntah...teh tarik nostalgia ke apa...tak ingat dah.  Harga terlampau RM 10.90 segelas.  Rasa...hhrrrmmmm....
 kasi zoom sikit air mahal aku ni...
Ini pulak air pilihan anak-anak aku.  Milo Dino's harga RM 5.50 segelas.  Kalau kat kedai biasa orang panggil milo tabur kan...anak-anak aku sukalah milo yang melimpah ruah ni... aku perasan harga air kat sini memang RM 5.00 dan ke atas.  Ke aku yang tak perasan ada air yang lagi murah...ada memang ada, air mineral...hehehe...
 zoom sikit...
 Bubur nasi for Eimran.
Chicken wings for yasmin,danial and qaseh...
Aku tak makan ke?  makan juga...cuit-cuit sikit dia orang punya...chicken wing tu macam aku goreng ayam taruk kunyit dengan garam aje.  Tapi sebab yasmin suka ayam kan, harus dia order ayam juga.  Layan kan ajelah...

Masa aku makan kat sini tak adalah ramai sangat orang.  Lengang pun ya juga.  Datang lagi?  Mungkin..tapi order menu lainlah pulak...

Tutti Frutti @ Kajang Lagi

Tiap kali pergi tutti frutti ni kan, aku mesti terliur tengok wang solo kat sebelah dia.  Tapi masa pergi baru-baru ni aku tak pandang pun wang solo, nanti makan hati...terus laju aje masuk tutti frutti...Ada ke tak tahu Tutti Frutti Kajang kat mana?  Senang aje...carilah Hospital Besar Kajang.  Pasti akan jumpa Tutti Frutti ni, sebab dia kat belakang hospital aje...senang kan...lepas tu bersebelahan dengan Wang Solo...
Ni aku punya...lupa lah apa ke nama dia.  memori aku teruk betul lah sekarang ni... sebenarnya tak adalah teruk mana pun, cuma banyak lagi benda lain yang aku nak fikirkan.  tapi sapalah yang sudi nak kata tutti frutti tak sedapkan...yang aku punya ni masam masam gitu...sedapppp...terliur dah ni...yang lain tak sempat nak di ambil gambar...

12 Mac 2012

Cerita Hari Sabtu

Hari Sabtu lepas bawa Eimran ke klinik yang berdekatan dengan rumah.  Dia kena selsema.  Klinik yang biasa kita orang pergi tu, Klinik Kita jauh sikit...di sebabkan ayah dia orang kerja, kenalah cari klinik yang terdekat sekali.  Nasib baik klinik ni pun panel juga...sonang citer...

Masa pergi klinik tu dia ada selsema aje..tak ada batuk langsung.  Jadi memang sah-sahlah tak minta ubat batuk.  Tapi balik aje rumah...terus batuk.  Alahai kesian betul kat anak bujang aku ni.

Disebabkan teruk juga dia kena selsema hari tu, terus singgah kedai mamak ni nak makan ubat.  Kita orang yang lain minum air aje.  Tak order makanan pun.  Tapi lepas tu misi tetap di teruskan...tu sebablah paksa juga dia makan ubat...Misi tu tak adalah besar mana pun...sekadar nak mencarikan beg sekolah dia jugak lah...Baru bulan March, beg sekolah dah koyak...yalah hari tu beli yang biasa-biasa aje...so kali ni kita terjah ke Al-ikhsan...sukaaaa...Bertambah suka sebab Al-ikhsan on sale...yahoooo...so dapatlah beg sekolah untuk eimran..gambar tak ada.  Balik dari membeli membelah ni, eimran terus tidur...
 muka orang tak sihat...

Red Velvet Cupcake

Ordered this red velvet cupcake dari member kat opis.  Tapi kesian dia, masa nak hantar tu ada orang terlanggar cupcake ni.  Memang masa dapat tu cupcake ni tergolek gelantang...tapi sebab aku dah niat nak masuk kan kat blog, kenalah betul-betul kan cantik-cantik...sikit aje kerosakan nya.  Rasa tak lari pun...boleh lah jenguk blog dia kat sini...
Epal tu pulak dapat masa menghadirkan diri mendengar taklimat sempena hari Wanita Sedunia minggu lepas. 

Masa order red velvet cupcake hari tu, ada sorang kawan tanya aku, anak you suka ke red velvet?  Aku jawab, ntah lah...baru nak cuba belikan untuk dia orang...kalau tak suka I lah makan lebih..hehehe...dasar...cam ner lah nak diet ni...Dan ternyata tekaan ku benar belaka...Danial dengan Qaseh duk makan cream cheese tu aje...Yasmin dengan Eimran totally tak makan sebab tengok kaler merah.  Dia orang kalau kek cokelat boleh lah...kaler lain aje tak nak...Jadi faham-faham sudahlah kan....
Related Posts with Thumbnails