08 April 2012

Lunch & Dinner @ Homst Prima Saujana

 Bukan dalam masa satu hari tau...kalau dlm satu hari lunch ngan dinner kat Homst ni nampak sangat mim alif lam sim...Lunch kat Homst ni minggu lepas and dinner baru baru ni aje...
 lai chee kang- aku punya
 sirap bandung - eimran punya. yang lain minum milo ais...dah biasa...
 crab n shark fin soup 
 sizzling yee mee - aku punya...kureng sikit
 kue tiaw cantonese kot..lupa dah...
menu kat atas tu semua makan waktu lunch...
kat bawah ni waktu dinner..
 ribena special - yasmin punya.  yang lain air ribena aje
 di mulakan dgn buah buahan
 crab n shark fin soup lagi
 tofu stim - sedap
 sotong goreng tepung- pun sedap jugak
 fillet masak asam-terbaekkkk...harus order ni lagi kalau makan kat sini.
 ni nasi danial. aku punya portion pun lebih kurang ni aje...
 licin..sedap...jangan membazir...
terbaekkk

07 April 2012

Berdua Denganmu...

 pasti lebih baik...aku yakin itu...ala-lala...gediks kan...hari tu menemankan en suami ke JPJ atas urusan seri paduka baginda...banyak betul urusan seri paduka baginda aku kan...dah alang-alang ke area wangsa maju tu, aku pun apa lagi...laju aje ajak lunch kat Alpha Angle.  Lama weeeiii tak datang sini...
 ni ajelah yang dapat aku snap.  Faham-faham ajelah kalau jalan berdua ni...tak ada maknanya dia nak tunggu aku ambil gambar...ni pun siap geleng geleng kepala lagi...
Kalau dah sampai sini tak sahlah kalau tak menjamu selerakan...kata nak lunch together gether...dari zaman bujang trang tang tang lagi kalau ke Alpha Angle ni mesti nak makan kat food court dia.  Kali ni kita orang ambil yong tau foo.  Untuk dua orang makan...boleh lah...

Lepas tu jalan jalan kat Jusco/Aeon tu.  Tak ada sales pun so jalan-jalan cuci mata aje.  Sebelum balik beli donut big apple dengan biskut famos amos untuk anak-anak tercinta.  

06 April 2012

Untuk Bacaan Anak-Anak Tercinta

Dapat email dari kawan di hari Jumaat ni...
Mak : Tahu tak kenapa mak sayang sangat kamu?



Anak : Sebab saya anak mak kan?


Mak : Tapi ada alasan yang lebih hebat daripada itu..


Anak : Apa tu mak?


Mak : Kerana boleh jadi kamu lah penyelamat ibu di kubur nanti andai


         malaikat sedang mahu memalu dan memukul jasad ibu nanti..


Anak : Mak! Janganlah...


Mak : Jadi anak soleh ye..mak perlukan doamu di sana nak..( Mak itu


lantas mengalirkan air mata cinta :)

Rendang Ayam Adabi

Jenuh mencari rempah rendang mak siti, boleh pulak tak ada seantero kawasan rumah aku tu...jadi nak tak nak gunalah rempah rendang adabi.  Not bad juga.  Masak rendang ni hari Sabtu lepas.  Untuk menyambut kepulangan en suami...Sebenarnya hari Sabtu tu aktiviti pagi sampai tengahari penuh...cewahhh...tapi demi yang tercinta aku gagahkan juga mencari bahan nak masak petang tu...
Tak tahu nak masak apa sebenarnya...kalau ikutkan aku nak ajak makan kat luar aje...tapi cam tak syok pulak kan...pasti lah dia pun rindu nak makan masakkan isteri tercinta dia kan...aku aje yg perasan...Dalam duk fikir-fikir tu ini ajelah yang sonang baitu bagi aku.  Anak-anak pun suka...so terhasil lah Rendang Ayam Adabi...
Related Posts with Thumbnails