04 Ogos 2016

Sembang Santai

As salam. Minggu ni qaseh ada ujian di sekolah agama. Nampak macam dia bersemangat aje nak periksa. Tapi yang pelik buku langsung tak baca...confident sangat tu qaseh...

So hari Isnin lepas masa balik kerja aku biasa akan tanya macam mana periksa, susah ke senang, boleh jawab ke tak...kalau dia jawab susah dan tak boleh jawab memang automatik mak dia akan membebel lah kan....tapi qaseh biasanya akan jawab senang...senanggggg hati aku mendengarnya...hehehe...tapi biasanya ada tambahan, klu senang mesti boleh dapat markah 100, tak dapat 100 siap lah...

Yang terbaru ni dia sendiri yang bercerita :

Qaseh : ibu , hari ni lawak betul...

Aku : apa yang lawaknya...

Qaseh : kawan aceh buat lawak bu...orang pakai celak dekat sini (sambil tunjuk kat mata dia), kawan aceh pakai celak kat sini ( sambil tunjuk kat mulut dia)

Aku : senyum aje...soalan periksa ke tu?

Qaseh : haah...

Aku : dia tak faham soalan kot, atau dia tx pandai nak baca jawi...

Qaseh : tapi aceh dah tolong betul kan...sekali kakak dia kata nak bagitahu dekat mak diaorang sebab aceh betulkan jawapan dia (buat muka tak puashati). Aceh cakaplah dekat kakak dia, kalau kita tak betulkan nanti dia dapat markah kosong...awak nak ke dia dapat markah kosong?

Aky : hahaha...baguslah aceh...

Ok part dia membebel tu yang kelakar...

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails