23 Julai 2012

Berbuka @ 2nd Ramadhan

Hari kedua Ramadhan, kita orang keluar mencari baju dan kasut raya utk anak-anak.  Kali ni kita terjah jauh sikit ke Setia Mall yang kat Setia Alam nun.  Kebetulan en suami nak gi jenguk site, so kita orang follow ajelah.  Sampai ke petang jugaklah kita orang kat situ.


Balik dari Setia Mall tu, pergi mencari frozen food, sebab plannya nak buat steamboat.  Lama dah tak naik boat kata kau..Pergi cari kat 2 kedai, semua kedai tutup.  Sudahnya pergi beli kat giant aje.


Sebelum tu singgah jugak kat Pasar Ramadhan lagi.  Kali ni aku yang di tugaskan untuk membeli...ambikkk kau!  Teringat kat danial ngan Qaseh yang nak donut hari tu, belikan untuk dia orang...hati ibu kan...(alasan), samosa tu untuk yang dewasa. sedap jugak.
nampak pulak popia bangsar ni, tahun lepas pun ada berniaga jugak.  Rasanya tahun lepas harga 70sen sekeping, tahun ni dah naik 80 sekeping.  Beli jugak!  Ada juga otak-otak kempas-gambar tak snap lah pulak.  Aku beli jugak pajeri nenas.  Aku ambik nenas 2 keping, harga RM1 aje.  Aku pun cam tak caya aje...dua tiga kali jugak aku tanya kat kakak tu...ngeh ngehngeh...dah murah pun tak caya pulak...manusiaaaa..
menu steamboat tetap di teruskan.  ni sebahagian dari balls.  ada fish ball, ada sotong ball, yang besar cekelat tu fishball tapi ada salut ke apa ntah nama nya.
 ketam, sausage n bebola ketam ke apa tuh...

 udang ngan sotong is a must tau...tak best kalau tak ada udang ngan sotong
 sos steamboat ala-ala johnnys
sikit lagi nak penuh meja tu...ada buah-buah potong juga.  tu kicap cili cicah ngan mangga depan rumah.
ni pinggan aku.

yang bestnya, bersahur pagi tadi pun kita orang makan steamboat lagi.  eimran ngan yasmin pun memang request nak sahur steamboat.  Aku dari 1st day puasa hari tu mengalami ceri berri.  Pedih perut tu on 1st day aje, tapi berri berri masih ada sampai hari ni.  Dugaan di bulan mulia...redha ajelah.

1 ulasan:

  1. salam..wah..terus berkeroncong perut ku ini melihat juadah yg mengiurkan....sedap nyer...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails