07 Januari 2011

Ayam Goreng Uncle Bob

Aku sebenarnya nak sambung lagi cerita yasmin yang 'kememeh' cembeng kat sekolah, tapi aku ada satu cerita yang lebih menarik untuk di kongsikan di sini. 

Pernah dengar tak Uncle Bob?  Aku 1st time dengar dan tengok masa malam tahun baru tempohari.  Masa tu kat downtown Bkt Dukong.  Ada satu stall ni nama dia uncle bob duk jual ayam goreng.   Mulanya aku memang tak terliur pun sebab ingat ayam goreng biasa je, sekali bila suami aku bagi rasa...eh eh..sedaplah, nak lagi... pergi beli sendiri...acah jer..

Hari Ahad lepas aku ajak lah lagi sekali gi downtown tu, dengan hajat nak beli lagi ayam goreng uncle bob ni, sekali tak buka...sob..sob...kecewa betul aku masa tu...menurut jiran2 uncle bob tu, dia orang memang jarang2 sangat berniaga, melainkan kalau ada show malam tu baru dia orang berniaga.  Haiii...manalah aku nak tau bila pulak ada show kat situ...sabar jerlah..

Waktu balik kerja semalam aku singgah pasar malam kat prima saujana...hah tau kan kat mana tu...tengah aku duk pusing2 mencari makanan, tiba2 aku terpandangkan gerai uncle bob ni, apa lagiiiii...laju jer aku terus order 3 bungkus...muehheheh...
Cam nilah ghoper bungkusan ayam uncle bob...ayam dia memang sedapppppp....macam nilah baru dikatakan terbaik dari ladang...masa tengah menaip ni pun boleh terliuq tau...gambar ayam aku tak ambik, nanti tak surprise lah...gi lah beli...sekeping besar tau...di potong2 kecil supaya senang nak ngap.
Ada cap halal lagi.  Kalau nak tahu lebih lanjut pergilah jengok website tu...3 bungkus ayam tu dah selamat malam tu jugak...Alhamdulillah..

2 ulasan:

  1. salam ziarah..kite pun suka gak tapi la ni kat putrajaya macam dah tak hot ngan ayam ni sebab makin lama makin mahal..asal RM5 skang ni RM6.50 dah masa pegi kat bangi last week

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails