30 Mei 2014

Sambal Goreng Jawa


Ni gambar semalam. Sebelum pergi kerja elok aje aku ambik gambar ada 3 bungkus. Balik kerja aku tengok yasmin tengah sedap duk makan sambal goreng ni kat depan tv. Amboiii...sedap ya makan gitu aje. Bukan nak makan dengan nasi. Sekali aku tengok atas meja tinggal sebungkus aje...haii sabar ajelah aku.

Masa mula-mula hari tu ayah dia orang yang habiskan sebungkus...lepas tu rileks aje cakap sori dah habis...buka lagi satu bungkus...sama juga, tapi kali ni Danial pula yang perabih kan. Dan semalam yasmin pula buka untuk bungkusan ketiga. Nasib baik yang yasmin buka tu ada lagi...dia tak habis kan...

Aku bukanlah nak menjual sambal goreng ni sebenarnya...beli untuk sendiri makan saja. Tapi since ramai pulak kawan-kawan yang tanya...tak semena-mena aku pukak jadi tukang jual. Hahaha...rezeki lah tu kan namanya. Memang sedap sambal goreng ni...tak tipu punya...ada rasa pedas-pedas juga.

Kalau raya kakak aku buat sambal goreng jawa ni tapi versi lain. Yang kakak aku buat tu versi lembab-lembab gitu. Lepas tu ada tahu yg digoreng, hati dan mempedal ayam yang dipotong kecil-kecil or paru. Yang itu pun tak di nafikan kesedapannya.

Yang ni kira versi kering...so kalau ada yang berminat nak cuba bolehlah email sebarang pertanyaan ke yatizul88@gmail.com. Akan cuba dijawab secepat mungkin ya. Tapi buat masa ni kalau nak kena order dulu ya.

Ok terima kasih datang baca

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails