09 Julai 2014

Bubur Lambuk

As salam. First of all aku nak mengucapkan Selamat Menjalani ibadah Puasa pada semua pembaca setia blog aku ni...ehem...ehem...ada ke pembaca setia? Semua dah cabut sebab tuan tanah pemalas nak update blog ya...hehe...

Tajuk Bubur Lambuk kan...tapi jangan harap aku nak cerita asal usul kejadian bubur lambuk ni ya...korang google je kalau nak tahu...Yang aku nak cerita dan kongsikan kat sini semata-mata aku berjaya mendapatkan bubur lambuk ni pada minggu kedua puasa.
Itu pun kat bazar ramadhan. 1st week tu dapat tengok tulisan je...sebab dah habis licin licau.

Baru minggu ni berjaya membeli...beli ya bukan dapat free. Mungkin dia tambah stok kot sebab aku tengok selambak bubur lambuk tp dah siap pack lah.

Ni lah bubur lambuk yang aku beli tu. 1st day tu aku baru makan beberapa sudu, anakanda danial dah nak pula. So servis bertukar tangan lah kannnn...mak kenalah beralah dengan anak, ya tak?

Dan alhamdulillah hari ni ada kawan pula baik hati bagi sebungkus bubur lambuk. Syukur sangat-sangat...samalah bungkusan yang aku beli kat bazar ramadhan.

Biasanya kalau bulan puasa ni sibuk nak update menu berbukakan...itu akulah tuuu...tahun ni macam tak berapa teruja nak menangkap gambar hasil tangkapan di bazar ramadhan...biasanya sampai rumah je sibuk menyusun atur makanan kat atas meja. Kalau sempat nak buat air panas. Lepas tu nak merembat anakanda danial suruh mandi. Selalunya petang-petang tu dia sorang aje belum mandi. Selamba menyambut aku balik dengan baju sekolah lagi. Ada sekali tu masih bertali leher lagi!

Kadang tu di luar kawalan, kat pintu pagar lagi aku dah terjerit kat dia...mencicit dia lari masuk rumah tapi tak mandi juga. Tahun ni dia berjaya puasa pada minggu pertama aje. Masuk minggu kedua dia asyik bagi alasan, cikgu kata kalau tak larat boleh minum...sabar ajelah anak aku yang sorang ni...

Ok tu aje cerita pertama di bulan puasa. Terima kasih datang baca.

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails