23 Jun 2014

Qaseh


Harijadi qaseh dah lepas pada 14 June. Biasalah mak dia agak slow mengupdate blog sekarang ni kan. Maafkanlah saya ya.
Masa birthday danial hari tu, qaseh dah cakap tak nak kek dengan hadiah....ambikk kau...betul-betul aku tak orderkan kek untuk dia. Gaya penuh yakin cakap tak nak kek, aku ikutkan aje. Sekali malam sebelum birthday dia tu buat muka cuak sebab tak ada sorang pun sibuk-sibuk esok birthday dia...dia siap cakap, tak ada sapa pun nak nyanyi happy birthday kat aceh...aku buat dekk aje..saja menyakat dia. Esoknya bila bangun pagi baru aku wish happy birthday kat dia. Sambil gosok mata dia cakap terima kasih mummy....ala sweetnya hai qaseh...masa tulah rasa nak gigit dia sebab suhweet sangat...hahaha...jangan kutuk saya sebab puji anak sendiri ya...

Sekejap aje dah 5 tahun...tahun depan setahun lagi sekolah tadika, lepas tu dah masuk sekolah kebangsaan. Aku ada cakap kat qaseh yang aku nak kekalkan dia kat sekolah sekarang dengan harapan dia dapat mewakili sekolah untuk hafazan macam kakak dia dulu. Alhamdulillah dia tak banyak songeh...dia follow aje...

Baru-baru ni qaseh bagitahu yang ummi kat nurseri cakap dia jer yang tak pernah nak buat orang kalau nak compare dengan budak-budak lain. Nak bagitahu yang dia budak baik lerteww...hahaha...tapi kalau kat rumah...kan main lagi dia...garang macam singa tau! Lepas tu suka cubit orang dengan cubitan yang halus tu...mangsanya abang danial lah...dia orang berdua ni bertukar watak. Danial suka kacau or usik orang kat nurseri tp kat rumah baik kan main...kadang-kadang aje tunjuk perangai. Qaseh pulak baik kat nurseri tapi garang kat rumah.

Sekarang ni qaseh sangat suka makan. Makan nasi ok...pagi tadi aku bangun nak sahur, dia pun bangun sama duduk kat meja makan. Tengok lauk gulai tempoyak makngah, segar mata dia. Lepaslah beberapa suap nasi pepagi tu dia makan... masa nak hantar ke nurseri tadi dia suruh ayah dia belikan nasi lemak dengan kuih lagi! Ayah dia pula yang pelik sampai cakap kuat betul qaseh makan...dah beli nasi lemak nak kuih lagi...tu ikut sapalah tu...tak kuasa aku nak menjawab, redha ajelah...aku juga yang terkena...

Tu aje cerita ringkas harijadi qaseh. Doa ibu moga qaseh menjadi anak yang solehah dan sentiasa dalam rahmatNya. Terima kasih datang baca.

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails