12 Ogos 2014

Nasi Arab Al Bayt


As salam. Dah pernah makan nasi arab? Sekarang tak payah nak pergi arab untuk makan nasi arab ni, kat kuala lumpur ni pun berlambak restoran nasi arab...macam cendawan tumbuh lepas hujan kan. Terbaru, dah boleh masak sendiri nasi arab ni kat rumah. Boleh makan berulang ulang kali.

Aku yang memang tak pandai masak ni pun dah lulus cemerlang masak nasi arab ni tau. Aku tak puji diri sendiri ya...ni pengakuan mereka-mereka yang dah merasa masakan aku ni...sapa lagi kalau bukan anak-anak aku ler...Yasmin cakap, sedap macam makan kat restoran yang kat senawang tu...amboiii sedap sangat tu kakak...
Sebenarnya kalau kita follow instruction yang ada dekat kotak tu...in sha Allah menjadi dan sedap.

Kat dalam kotak tu siap disediakan beras basmathi dan rempah untuk perapan ayam dan tumisan nasi. Ayam aje yang kita kena beli kat pasar. Yang lain semua beres...

Ni hasil nasi arab aku. Bukti nasi jadi panjang.Masa menumis pun dah bau sedap...
Kalau ada yang berminat nak cuba masak sendiri nasi arab ni kat rumah bolehlah email aku ya: yatizul88@gmail.com.
Harga sekotak mampu beli rm15 shj.
Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails