21 Januari 2015

Hari Lahir Yasmin


Sekejap benar aku rasa dia dah melangkau batas umur belasan tahun...dari lahir sampailah ke hari ini tak pernah menyusahkan. Alhamdulillah kehidupan anak aku ini dipermudahkan...Terima kasih Ya Allah kerana memberi dia pada aku....sob...sob... Harapnya sampai bila-bila pun perjalannya di permudahkan...

Yasmin sangat-sangat sabar orangnya...saling tak tumpah macam aku...ehhh...hahaha...tapi kesabaran dia ada limit.
Tak banyak cakap...dalam kelas pun duduk diam aje...bercakap dengan orang-orang yang rapat dengan dia sahaja. Ini cikgu-cikgu dia yang cakap tau, bukan emaknya...

Yasmin ada sikit keras hati...tak per nanti ibu bacakan surah toha.

Yasmin awal-awal lagi dah tanda kat kalendar hari lahir dia. Siap tulis 'jangan lupa'. Lepas tu menghitung hari...sekali masa hari lahir dia, aku demam. Lupa
terus nak wish kat dia. Dah tghhari baru teringat.

Baru beberapa hari lepas dia tanya aku, ibu...anak tengah ni kurang mendapat kasih sayang kan ? Tanjat ibu dia tau...sapa cakap? Cikgu kakak cakap...

Kakak rasa kakak kurang kasih sayang ke? Ya lah...amboiii...terbeliak biji mata omak ko hah...kenapa kakak cakap macam tu? Bagi ibu satu alasan yang paaaaalingggg munasabah...
Tadi masa kakak cakap dengan ayah, abang buat kakak, ayah kata abang tak sengaja padahal sakit tau tak. Adalah abang eimran buat dia...terkena mata dia...sib baik masa dia mengadu dengan aku, aku siap tiup dan cium kat mata dia. So dia rasa tak mendapat perhatian bila mengadu dengan ayah dia...uhuk...uhuk...ayah nak kena ni...Ibu bagi cukup kasih sayang kan kakak...angguk je dia. Kesian kat dia...

Harapan ibu moga yasmin menjadi anak yang solehah berjaya didunia dan akhirat.

Tu aje cerita petang ni...terima kasih datang baca..

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails