10 Ogos 2015

Cerita Ahad Lepas

Tragedi sangat petang ahad lepas...ceritanya bermula begini...hahaha...skema sangat
Petang-petang sabtu or Ahad memang sangat dinantikan oleh anak-anak aku ni...tak lain tak bukan nak mengajak pergi ke tamanlah...memandangkan sebulan puasa hari tu tak ke taman pun, jadi aku dengan baik hatinya offerlah kat dia orang pergi taman petang sabtu tu lepas majlis khatam al-quran yasmin.  Tapi petang tu, hujan lebatlah pula...so offer tu di tarik balik...dan di cadangkan pada petang ahad pula.  Dan kebetulan hari ahad tu cuaca sangat cantik, dapatlah dia orang ke taman.

Aku yang nak exercise sebenarnya...almaklumlah dah makan macam-macam...exercise satu pun tak ada...bukan nak berlari sangat pun, sekadar jalan kaki keliling taman permainan tu aje...yasmin di tugaskan memantau qaseh dan danial.  Danial pun tak adalah di pantau sangat, sebab dia sibuk mengayuh basikal...


Happy aje kan, bila kehendak hati berjaya di laksanakan...sampailah bab nak ajak balik...
Biasalah tu...tak nak balik...tak puas nak main lagi...ok, ibu bagi 5 minit lagi...cukup time kita balik...masa nak balik ni lah tiba-tiba danial kata dia tak larat nak jalan...amboiiii tadi sakan mengayuh basikal, sekali bila nak balik tak larat pula ya...aku pimpin dia sambil jalan sampai melintas jalan...tiba-tiba dia mencangkung kat jalan...nak tak nak aku dukung juga dia...sambil tu mulut membebel kat dia juga...sekali aku tengok mata dia tertutup dan bibir dia dah putih pucat...aku apa lagi...laju-laju lari balik ke rumah. Tapi masa ni tak panik sangat...siram air dan panggil dia...dia buka mata...bagi minum air...oh ya...masa ni jiran sebelah pun datang tolong panggil dia...tak bagi dia tidur...

Bila dia dah sedar, aku papah bawa masuk rumah...masa nilah aku panik giler...bila aku duduk kan atas kerusi, dia langsung tak buka mata...aku sapu air kat muka pun dia tak bangun...panggil pun tak respon nak buka mata...nampak macam dia sedap sangat tidur...tapi kenapa nak tidur pulak time ni kannn...aku dah selebat-lebatnya hujan...
tapi yang 3 orang lagi tu ingat danial main-main...almaklumlah dia kan drama king.  abang eimran geli-geli kaki pun dia tak respon. qaseh duk cucuk kat pinggang pun dia tak respon...yasmin called ayah dia bagitahu danial tak sedar...mungkin dengar aku menangis, laju aje bapak dia balik...terus bawa pergi klinik dalam keadaan yang tak sedar tu...Doktor terus bagi oksigen...baru dia buka mata...
Bila buka mata pun dia macam terpinga-pinga aje...pandang keliling...nak pastikan kat mana kot.  Aku panggil dia, dia pandang aje.  Lepas tu mata melilau pandang keliling lagi. Aku ada rasa cuak juga di situ...Aku suruh sebut Allah...dia sebut.  

Doktor kata mungkin dia pitam, sebab check perut dia banyak angin...tapi Doktor tetap nak refer ke hospital untuk further check up.  Lagipun ini pertama kali berlaku.  So lepas tu ke hospital kajang lah kita...

Masa kat emergency, doktor terus buat x-ray, ECG dan ambil darah.  Semua tu ok tapi doktor still nak pantau dalam masa 24 jam.  so bermalamlah kami di hospital.
Alhamdulillah masa kat hospital Danial sihat-sihat aje.  Tak ada beza langsung time sihat dengan sakit...sempat juga pow aku kat kedai hospital tu...nak kereta mainan.  Sebab admitted, aku layanlah juga...
Ni gambar Danial tolong bapak budak tu nak bagi ubat...anak dia duk jerit tolong...tolong...hahahaa...pandai sangat adik tu...terus danial datang tolong pegang kepala dia...memang seksa nak bagi budak-budak kecil makan ubat kan...aku dah merasa tu dulu zaman abang eimran.

Tu aje cerita kali ni.  Harapnya Danial akan baca kisah ni.  

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails