31 Ogos 2015

Selamat Hari Merdeka


Tanggal tiga puluh satu
bulan lapan lima puluh tujuh...

Asal bulan lapan aje mulalah nak nyanyi lagu merdeka ni kan
Bendera pun banyak di jual di kedai-kedai
Yasmin siap letak bendera kat meja sekolah...
Satu kelas letak bendera...wahhh mesti menarik kan
cikgu kelas dia tak ada pula wapps gambar 
Kalau ada mesti ibu yasmin dah share kat sini...

Tahun ni genap 58 tahun kita merdeka!!
Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Minggu akhir bulan Ogos ni biasanya sibuk dengan 
raptai hari perbarisan...aku tak pernah lah masuk apa-apa acara
sempena menyambut hari kemerdekaan ni...
tapi tahun ni anak sedara ada ambil bahagian dalam
acara kompang katanya...Nanti kita tengok kat TV ya...
Kalau nasib baik masuk suratkhabar...hahaha...
Selalunya kalau time raptai ni, dari office aku boleh dengar
dan lihat dengan jelas helikopter dan jet pejuang buat 
lintas hormat...tapi hari Khamis lepas aje aku dengar
sekali bunyi jet pejuang...bila intai kat tingkap nampaklah
3 ketul aje jet pejuang...awat sikit sangat ???
ohhh jimat kos kot...jimat duit minyak...

Apapun...selamat hari Merdeka...saya bangga menjadi 
anak Malaysia!

Terima kasih warga Malaysia yang sudi datang membaca
coretan saya..hahaha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails