17 Oktober 2016

Hari Sukan Negara

Tarikh 8hb Oct lepas aku buat pertama kalinya turut serta dalam sambutan hari sukan negara. Almaklumlah sejak ahkak dah boleh memandu ni, en suami izinkan saja nak ke mana...janji tak ganggu kerja dia...baik boss. Of course aku bawa dua anak yang kecil itu. Dia orang memang sangat teruja bila aku bagitahu nak pergi hari sukan.

Aku keluar rumah jam 7 pagi. Memang sengaja keluar awal sebab takut nanti tak ada parking. Sambutan hari sukan ofis aku ni buat dekat maybank academy di bangi. Memang betul sangkaan aku, masa aku sampai memang dah kena park kat luar pagar tepi jalan...tak kisahlah janji selamat sampai dan tak perlulah nak menapak jauh...

Acara yang pertama lari 3km. Aku rasa tak sampai 3 kilometer pun. Sebab dari pintu depan lari masuk pintu belakang...lepas tu ada 3 halangan sebelum sampai garis penamat.


Memula semangat berkobar-kobar...kitaorang berdiri kat depan sekali...separuh jalan tetiba rasa macam nak patah balik...terus kitaorang jalan lenggang kangkung aje. Jalan kaki tu pun senaman juga kan? Masuk je kat pintu pagar belakang rasa syukur sangat berjaya sampai walaupun tak sampai ke garisan penamat... ngelat aje kitaorang ni...


Lepas tu kat atas stage ada expose...aku tak ikut pun sebab tempat sempit sangat. Kalau depa tangan memang kena orang sebelah. Perlahan-lahan aku tarik qaseh keluar...


Masa aku keluar nak mencari udara untuk bernafas tu, aku tengok macam yang lain tengah sibuk-sibuk beratur kat depan. Aku tahu memang KJ akan datang untuk merasmikan hari sukan ni...so macam tepat sangatlah aku bergerak tu...hahaha...kebanyakannya selfie...yang bestnya KJ layan aje bila orang selfie dgn dia. Tapi aku tak sesuailah pulak nak selfie kan...buang tebiat sangat dah tu...so aku just ambil gambar dia aje. Sekali bila aku tgh nak fokus...kebetulan pulak dia pandang...haduhhhh gigil-gigil ahkak nak snap....Jom tengok gambar KJ

Gambar ada sedikit goyang sebab ahkak memang nebes sangat...tak sangka yang dia nak pandang sebenarnya.

Ok..tu cerita hari sukan ahkak...terima kasih datang baca.

1 ulasan:

  1. Laaaaa..... ingatkan dapat no satu tadi. Garisan penamat pun tak sampai. Memang ngelat.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails