05 Oktober 2016

Rendang aidiladha

As salam.

Hari tu aku dah siap taip cerita raya dengan gambar sekali...tape disebabkan line internet aku sangat lambat, aku pula secara tak sengaja tertekan back..terus hilang semua. Lepas tu aku malas nak taip lagi.

Ni aku nak share rendang raya haji kitaorang hari tu.

Sedap bak hanggg...bila aku post dekat mukabuku, ramai yang komen nak minta rasa. Susah pula nak menghantarkan...jadi akak bagi resepi. Cuba buat ikut betul- betul ya. Ehhh macam
resepi aku pula...hahaha...itu resepi mak mertua kakak aku. Dia orang kuala sawah jadi kitaorang namakan rendang tu rendang kuala sawah.

Mula-mula santan tu masak sampai keluar minyak. Tengok kat gambar tu dah keluar minyak sikit kan..tak lama nak mengacaunya...kejap dah keluar minyak.

Dah keluar minyak baru masukkan ayam, serai dan rempah kari. Lepas tu kacau je.

Sampai jadi macam kat atas tu. Dah masak jemputlah makan ya.

Tu serba ringkas resepi rendang kuala sawah.
Cuba ya jangan tak cuba...memang sedap.
Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails