07 Disember 2016

Hari Anugerah Kecemerlangan

As salam.

Kan main pantas lagi update blog pasal hari anugerah ni ya...hahahah...mahunya tak pantas, pertama kali tu...zaman aku dulu memang tiap tahun muka yang sama aje 9dapat anugerah...zaman aku dulu lagi best pasal dapat hadiah untuk mata pelajaran sekali. Sekarang ni yang dapat anugerah yang periksa nombor 1 sampai 3. Ada sekolah memang budget habis, bagi kat pelajar yang dapat nombor 1 aje...sadis betul...

Semalam kiranya hari ini dalam sejarah keluarga kecil aku lah...qaseh satu-satunya yang berjaya mendapat anugerah cemerlang. Dari zaman abang eimran sampailah ke zaman qaseh, baru semalam aku merasa dapat duduk dalam dewan tunggu nama anak diumumkan...tengok dia berjalan ke pentas...tersipu malu bila di suruh bergambar...ahhhh over betul kan.

Sungguh aku over, dari duduk kat belakang, laju meluru kedepan semata-mata nak pastikan aku dapat ambil gambar dia. Ada seorang ibu lain juga dah bersedia nak ambil gambar anak dia, lepas qaseh giliran anak dia. Dia sempat tanya aku, anak dapat no 2 ya? Aku angguk aje dan tanya anak dia kelas apa? Rupanya sama kelas dengan qaseh.
Kalau ikutkan dari periksa awal tahun sampailah pertengahan tahun hari tu, qaseh sentiasa dapat nombor 1. Jadi aku ada juga membebel dekat dia, asyik ponteng aje kan dah dapat no.2. Tahu apa dia jawab balik, bersyukurlah dapat no 2. Aku yang nak marah terus gelak...sabar ajelah.

Gaya malu-malu dia bila aku suruh bergambar. Macam-macam gaya dia buat.

Bila ayah balik kerja laju-laju dia tunjuk kat ayah dia. Ayah senyum bangga...terus letak kat atas para tu....lagi satu, balik dari dapat anugerah ni terus dia ajak beli jam tangan. Aku dah janji kalau dapat no 1 boleh beli jam tangan...tapi no 2 pun syukur juga kannn...

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails