29 Mac 2017

Farm In The City

As salam.

Ada ke yang berminat dengan bantal hotel DAG? Kalau tak ada tak apa. Teruskan pembacaan...hari ini aku nak kongsikan cerita jalan-jalan cuti sekolah minggu lepas.
Dah lama tak bawa anak-anak aku ni jalan-jalan, almaklumlah ayah dia orang tengah sibuk sangat sekarang ini. Jadi marilah ibu 0bawa jalan-jalan Kuala Lumpur.
7
Kalau ikutkan dekat Kuala Lumpur ini pun tak habis lagi jelajahan kami. Muzium diraja tak masuk lagi, menara Kuala Lumpur tak naik lagi. Memorial Tun Abdul Razak tak pergi lagi...ehhh banyaklah tempat tak pergi.
Jadi hari Khamis lepas berangkatlah aku anak beranak ke Farm In the City. Lokasi dekat Sri Kembangan. Aku guna gps aje. Kalau ikutkan dari rumah aku senang aje.


Here we are.

Aku ambil family package. Harga 3 dewasa dan 2 kanak-kanak dalam rm148. Bunyi mahalkan...tapi nanti ada voucher discount untuk makan. Ada discount untuk mini zoo dekat menara KL. Dapat dua button badge. Ada lagi tapi aku tak ingat dah. Masa aku sampai ada rombongan sekolah, aku syak rombongan sekolah antarabangsa sebab semua anak mat saleh. Lagipun kalau sekolah keb tengah cuti sekarang.


Nanti kena pakai tag tu. Dah pakai ambil gambar macam aku. Bukti dah pernah ke sini.


Boleh dikatakan semua haiwan kat sini kita boleh pegang. Macam qaseh nak pegang ular tu...aku kat sebelah dah geli-geleman tau...ada juga haiwan lain tapi aku tak ingat sebab nama macam pelik-pelik aje. Macam ada satu tu macam iguana tapi nama lain. Nampak sama tapi bukan dia...gitewww..


Macam ni, adik beradik boleh bagi arnab makan...aku memang tak masuklah kan...ahkak is penggeli ok...cukuplah sibuk ambil gambar diaorang aje.


Kura-kura ni namanya Pink kalau tak silap. Dah berumur juga. Sebenarnya aku tumpang dengar penerangan untuk budak-budak antarabangsa tu...hehehe..


Ini peta kawasan. Agak luas juga. Memang berpeluh...banyak jalan banyaklah terbakar kalorinya. Ada kawasan buah-buahan juga.


Sebelum keluar dari kawasan ini, kitaorang mengisi perut dulu. Guna kanlah voucher yang dah termasuk dalam harga toket tadi. Kurang dalam RM20 juga kalau tak silap.
Untuk 4 orang makan. Alhamdulillah kenyang buat alas perut.

Dari sini kitaorang ke Menara KL pula. Tapi yang itu aku cerita dalam next entry ya.
Terima kasih datang baca.

Kalau ada yang berminat dengan bantal hotel murah jangan segan email aje aku-yatizul88@gmail.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails