13 Jun 2017

Tora Datang Lagi

As salam

Osah lama betul blog aku ni di tinggalkan kesepian. Nak datang jenguk pun susah.
Sekarang ni kita masih di bulan ramadhan, jadi aku mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa semoga amalan kita dibulan yang mulia ini diterimaNya. Dan semoga kita bertemu lagi di ramadhan akan datang...

Diam tak diam dah hampir 20 ramadhan dan kita akan berada di 10 ramadhan yang terakhir. Semoga puasa kita diterima olehNya.

Bila dah puasa tu tak sah kalau tak ada persiapan raya kan...ahkak dah siapkan baju anak-anak seawal cuti sekolah bulan tiga hari tu...Ahkak tak nak berebut-rebut masa bulan puasa ni. Ahkak is tak larat...Baju melayu dan baju yang konon nak pakai pada raya kedua, ketiga dan hari-hari seterusnya pun ahkak dah siapkan awal-awal. Yang tak siap lagi adalah baju kurung untuk ahkak dan anak-anak perempuan...promo 3 balang rm100. Gila ahkak nak tolak begitu aje...taklah kan.

Untuk rekod tahun ni, anakanda qaseh berjaya berpuasa penuh. Maksud aku penuh sehari bukan sebulan...setakat hari ini dia dah tinggal puasa 4 hari. Macam-macam alasan. Anakanda Danial juga berjaya berpuasa. Setakat ini baru tinggal sehari aje.

Untuk kuih raya, aku dah berazam tak nak ada pembaziran. Tapi setakat ini misi aku tak berjaya juga. Manalah nak berjayanya kalau yang menjual tu kawan-kawan sepejabat. Pandailah diaorang ni promo. Sedaplah...murahlah....3 balang rm100...gila tak beli...hahaha...

Hari pertama puasa hari tu, aku dan adik beradik yang lain dapatlah berbuka di kampung terchenta. Lepas tu tak balik-balik sampailah nak raya nanti...Anak-anak aku suka sangat bila cakap nak balik kampung...

Tu ajelah cerita aku setakat ini. Kalau ada kerajinan aku sambung lagi. Masa tu mungkin cerita rayalah pulak kan...

Terima kasih datang baca...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails