21 Julai 2017

Danial is not well

As salam.

Tajuk aku omputih hari ni...

Ni gambar minggu lepas. Nampak tak pipi dia herot sebelah? Masa ni aku tanya sakit gigi ke? Dia kata tak sakit...ok fine. Sebagai ibu mithali, aku tetap bawa pergi klinik gigi yang terdekat. Walaupun jam dah hampir pukul 7 malam. Syukur klinik masih buka dan sudi nak bagi ubat antibiotik...bayar okey...tak ada yang percuma dah sekarang ni.

Lepas dua tiga kali makan, nampak susut sikit bengkak dekat pipi tu. Baru-baru ni masa aku ambil dia, dia duduk baik aje diam dalam kereta. Kebiasaannya akan kedengaran jeritan qaseh bergaduh dan marahkan dia. Tapi petang tu senyap aje. Lagi sekali sebagai ibu mithali, cepat aje aku perasan keadaan yang sepi tu...aku pun panggillah dia...

Ibu : adam

Adam : saya ibu...(dalam nada yang perlahan)

Ohhh...ibu is terkejut...

Ibu : adam kenapa?

Adam : adam sakit dekat gusi...

Ohhh adam...kesiannya ibu tengok pipi adam...membengkak balik...malam tu makan lagi ubat...aku rasa badan dia pun ada sedikit panas...

Esoknya terus bawa pergi klinik gigi. Kali ni doktor terus bagi 3 botol antibiotik...sebab hari sabtu nanti doktor nak cabut terus gigi dia...adam yang dengar nak kena cabut gigi sudah takut...doakan adam berjaya cabut gigi ya, hilangkan kesakitan gusi dia juga.


Ni gambar sebelum pergi klinik gigi.

Tu ajelah cerita adam yang sakit gusi. Semoga urusan dia dipermudahkan..

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails