10 Februari 2010

Semua sekali-1001

Hahaha..tulahhh...orang nk berblog, aku pun nak jugak, tp bila bab nak update, hampehhh...punyalah lama tx hapdate...citer gi langkawi pun dah basi, dah byk citer lain lak yg tersimpan, nunggu masa nk di luahkan ajer...since skrg ni dah masuk thn baru, tx yah lah citer lagi pasal thn lepas, kite pandang jelah kehadapan, tok sah toleh ke belakang lg...walaupun yg kat belakang tu ada yg manis, simpan jelah sbg kenangan, yg lain tu lupekan jelah...start anew me...

Mcm2 hal yg berlaku, antaranya, mlm new year aku plan nk bw anak-anak tengok bunga api kat Putrajaya, tp tx ada bunga api langsung..frust gila aku, kalau aku tahu baik aku bawa diaorg gi kl lg baik...hujung tahun nnt ya bang..InsyaAllah...

1st time aku gi makan satay kat satay station, tp malang sungguh,bila nak makan jer hujan turun meraikan kedtgan aku n family...last2 kitaorg tapau jer...

then, dah start sekolah, Yasmin ke Pasti yg berdekatan ngan umah, Eimran sekolah sesi pagi, n sebelah petang ke sekolah agama. Yasmin memang good girl, tx nangis langsung. Aku start hantar dia kesekolah since umur dia 4 thn lagi. masa tu ke q dees, tp half year jer, pasal dia bosan, teacher asyik suruh baring ajer...lagipun masa kat sini, aku tx nampak sgt perkembangan nyer, naper ya...mungkin dia masih 4 thn and cikgu pun tx ajar sgt kot, byk nyanyi jer...masa 5 thn aku hantar ke Pasti tp jauh sikit dr rumah, tp aku kureng sikit kat sini pasal dia kena sesi petang. masa kat sini pun sama gak, adalah dalam 9 bulan jer dia gi sekolah. memula tu ok jer, tapi masa havoq pasal H1N1 tu, sekolah bg cuti seminggu, lepas tu dia pun cuti terus lah...lagipun dah bulan puasa, lg lah malas dia nk gi sekolah, kena lak sesi ptg...sendiri paham sudahlah...tp bab puasa boleh tahan jugak yasmin ni, masa 4 thn dptlah puasa 3 hari kot kalau tx silap aku, then 5 thn semakin bersemangat utk puasa, bgn sahur pun tx susah...janji ada air milo dlm botol..oopppsss...sori min...walaupun ada hari yg tx puasa tp tak lebih dari 10 hari jer dia tx pose...Tahun ni InsyaAllah kasi penuh okay....dah 6 tahun ni, aku hantar sekolah yg dekat sikit ngan rumah, walau boleh jln kaki tp aku tx bg dia jln, nnt dia menyinggah kat kedai beli mcm2.elok2 budak tadika tx bwk duit gi sekolah, nnt dia lak nk bawak duit belanja ke sekolah...parahlah aku... kat sekolah ni, walau pun kdg2 dia merengek tx nk pergi,jenuhlah aku memujuk janji mcm2 baru lah nk senyum bagai...nk kena janji2 bagai...ibu dulu tx ada janji2 tau, hari2 rajin jer gi sekolah....hihihi...klu tx sapa nk neman kat umah...skrg ni pegi balik sekolah, yasmin naik van, sonang kojo den...tp tulah kadang2 dia buat perangai gak suruh ibu hantar gi sekolah pagi-pagi...
Eimran lak, mmg no hal punyer, gi sekolah naik basikal ngan anak jiran,Mirza and Iman and kadang2 Aini pun join sekali. kul 7am dah siap nunggu kengkawan dtg. cuma kesian sbb balik sekolah keb lam kul 1.40pm spi umah then mandi dan siap2 nk gi sekolah agama lak. makan pun kna cecepat jer. sekolah agama kena naik bas pasal jauh. bas dtg lam kul 2.10pm. kalau aku cuti, aku nengok dia selalu pakai kasut kat dlm bas, asyik tx sempat jer. dua tiga bulan lagi boleh kurus balik bang...hihihi.. balik sekolah agama lam kul 6 dah spi umah, masa ni mmg dia pulun makan cukup2 apa yg ada, sian kat abang, lapar ya...
malam lak eimran and yasmin gi ngaji kat umah ustazah lepas maghrib.balik lam kul 8.30pm, then nak buat homework lagi...penatkan budak-budak ni, sian kat diaorg. tp tx per, belajar rajin2, nnt dah besar senang tau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails