18 April 2016

Ais Krim Choki Choki

 As salam.  Terliur tak tengok ais krim choki-choki aku tu...kan main viral lagi ais krim malaysia ni kan.  Dah 3 kali buat ais krim choki-choki ni...sedap sangat...yang letak sumi jelly pun aku ada buat sekali.  Tapi yang tu kurang sikit.  Choki-choki ni juga yang sedap.

Aku akan buat sebelah malam.  Bangun pagi nanti dah keras.  Guna air panas yang masak, ais dia lembut aje.  
Pepagi pun aku dah makan ais krim ni...tak per sebab dia susu...hhehe...Aku letak resepi untuk rujukan diri sendiri...

1 tin susu cair
1 tin susu pekat
4 tin air mineral
secubit garam.
Masak sampai mendidih
choki-choki picit masuk dalam plastik siap-siap.
sejuk bekukan.

Tunggu anak-anak balik hujung bulan ni, nak buat lagi.  Qaseh pun dah tanya bila nak buat lagi...Aku rasa elok juga buat ais krim ni sebab semuanya di masak.  Lagipun kurang sikit diaorang nak menahan aiskrim yang selalu lalu lalang depan rumah.

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails