19 April 2016

Makan-makan with sistas

 Petang sabtu sebelum aku ke vietnam tu, tak di rancang pun, tetiba aje kakak aku call minta tolong orderkan sate.  Mulanya aku memang tak nak pergi pun rumah dia, sebab bag tak packed satu apa pun lagi.  Dengan nak menggosok baju sekolah qaseh...tapi memikirkan aku nak jumpa Adda yang balik bercuti, aku pergi jugalah.  Sudahnya aku yang kena tunggu sate tu siap.  Kakak aku order sate mentah...kedai tu buka pukul 6 ptg.
Aku cakap dekat eimran yang kebetulan ada masa tu, lepas maghrib kita balik...tak ada maknanya...pukul 9 lebih juga baru gerak dari rumah dia.
 Aku pun dah lama juga tak makan sate...Memang kita orang selalu order dengan orang yang berjual dekat rumah aku ni..Mai Sate nama dia. 
 Dua orang jejaka ni anak kakak aku...tak available dah.  Abang long dah ada anak sorang.  Yang adik baru aje selamat bernikah bulan satu hari tu.  Kakak aku order sate tu sebab kononnya anak-anak dia semua balik..tapi dua orang ni aje yang ada...Si Adda pun tak ada masa aku datang...keluar dengan kawan.  Sampai sudah aku tak jumpa dia.  Kakak pun tak balik sebab husband dia outstation.  
Nilah cucu baru aku...Sumayyah Sufiyyah...anak abang long.  Cucu pertama kakak aku.
Selain sate, abang ipar aku goreng kue tiaw feberet kita orang.  Lama dah tak makan kue tiaw dia.  

Tu ajelah update kali ni. Tak ada yang menarik pun.  Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails