02 Januari 2018

Selamat Tahun Baru 2018

Assalamualaikum.

Selamat datang 2018...harapnya tahun baru ni aku bersemangatlah nak update blog aku ni...memang azam tiap tahun nak update blog, tapi tiap tahun juga azam aku tu ke laut. Entah bila semangat waja aku ni nak kekal tak tahu lah.

Cerita tahun 2017 melambak tak update kat blog. Harapnya tahun ni ada banyak lagi cerita-cerita menarik yang akan aku kongsikan dekat sini.

Macam biasa awal tahun ni tak ada cerita lain selain anak-anak tercinta melangkah ke sekolah untuk sesi persekolahan baru. Qaseh dah naik darjah 3, abg danial dia tahun ni darjah 5. Rekod prestasi qaseh merosot tahun lepas. Nasib mak dia tak bertukar 'ijo'...Untuk dua-dua sekolah, qaseh turun kelas...mak geram okey!!

Semalam selamat hantar abg eimran balik asrama. Diiringi hujan renyai-renyai. Bukan nangis memang betul-betul hujan turun dari langit! Dia dah masuk tahun ketiga duduk asrama, kalau menangis memang nak kena karate dengan mak dia ni...Alhamdulillah tak ada barang yang tertinggal...satu pencapaian yang baik untuk tahun baru ni!
Lebih membanggakan, abg eimran terpilih menjadi pengawas asrama. Tahniah abang!!
Sama macam ibu dulu...pengawas asrama juga...bila tahu dia jadi pengawas semalam, panjang lebarlah pesanan untuk dia. Kalau dengan adik-adik, abang cepat naik darah, lepas ni kena control sikit panas baran tu.

Ada lagi sorang anakanda yasmin...alhamdulillah masih nak meneruskan perjalanan mencari ilmu agama. Mak sokong je...anakanda yang sorang ni tak banyak kerenah...redha aje. Melihat dia umpama melihat air yang tenang...gitewww.

Tu aje pembuka cerita tahun baru. Semoga aku akan terus cekal dan gigih untuk terus menulis. Terima kasih masih sudi jenguk blog yang sepi ini. Sekali lagi, terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails