10 Julai 2020

Jalan-jalan Johor Bahru

Assalamualaikum...bersiaran lagi di alam maya ni. Sekarang dah masuk fasa pemulihan. Harap-harap segeralah hilang wabak covid ni dari dunia ini. Aku masih lagi bekerja dari rumah. Sepanjang tempoh PKP ni, baru sekali masuk ofis.

Masya Allah...penangan covid, berpusing-pusing aku jalan nak masuk ofis, berpusing jalan nak membeli makanan tengah hari!  Mujur tak sesat...hehehe...Dalam mrt ada juga yang tak mengamalkan penjarakan sosial. Rileks aje duduk dekat-dekat. Aku ok je, memang sebelum ni pun pergi balik berdiri. Disebabkan dah lama duduk rumah, rasa sangat letih lepas balik dari kerja tu. Lenguh kaki dan sakit-sakit badan aku.
Lepas isyak terus hilang dari radar. 

Aku bukan nak cerita pasal covid pun, tapi disebabkan covid ni, macam-macam peraturan baru yang perlu kita patuhi. Contoh macam ofis aku, sekarang ni kalau nak bercuti atau nak balik kampilung kena laporkan pada pihak berkenaan. Bukan diaorang tak bagi bercuti atau balik kampung, cuma diaorang nak monitor keberadaan kita.  Itu aje. Macam aku baru ni bercuti ke Johor, kenalah isi form dan update pihak berkenaan. Lepas tu update boss aku juga. Semuanya atas talian aje. Senang!

Kalini aku bercuti dengan kakak-kakak aku. En suami tak dapat nak ikut sebab kerja. Jadi, kakak akulah jadi driver aku dengan anak-anak. 
Aku bertolak lepas asar dalam pukul 5.15 petang. Kitaorang gerak asing-asing, dan jumpa di rnr Ayer Keroh waktu maghrib.
Kalau ikutkan semua ada 3 kereta dengan 12 orang. Angah aku yang dari Mantin bertolak lepas isyak aku rasa, sebab tunggu anak dia balik kerja. 

Dekat Johor, kami tidur di Pasir Gudang rumah anak saudara aku yang baru berkahwin Februari haritu. 
Aku nak tunjuk gambar jamm dekat senawang, rupanya dah tak ada dalam simpanan.

Dalam 8.30 malam kitaorang gerak dari ayer keroh. Aku memang tak drive sebab mata aku memang silau tahap melampau. Sampai rumah anak sedara aku dekat sana dalam pukul 11 malam juga. Isteri dia gorengkan kue tiow. Aku dah nampak bantal dengan tilam aje. Tak lalu dah nak makan-makan ni. Tapi demi menghargai penat lelah tuan rumah, makanlah juga sikit😉.

Tu lah cerita perjalanan hari pertama aku ke Johor selepas PKP.

Terima kasih datang baca. Nanti aku sambung hari kedua di Johor. Pergi sarapan kacang pool, misi mencari mee rebus lan janggut, abc spesial dan murtabak special. Terbaik semuanya.

Nanti intai-intai blog sendu aku ni ya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails