06 Jun 2020

Admitted Part 2 dan Hasilnya...

Assalamualaikum.

Cepat-cepat kita sambung part 2 ya. Biasa kalau part by part ni, posting aku mesti ke laut dalam. Selalu gagal nak update part seterusnya.

Ok. Harini adalah hari mendebarkan. 2 June 2020. 
Dalam pukul 9 lebih macam tu, aku pergi buat eco dulu. Kan semalam pakar jantung dah datang. So pagi tu juga buat test nak tengok ketebalan jantung aku sebab dah lama sangat makan ubat darah tinggi. Alhamdulillah semua ok dan cantik. Tak ada yang perlu dirisaukan. Balik bilik dan berehat.

Sebelum pukul 2 petang, en suami dibenarkan datang melawat sebab doktor nak jumpa dan explained apa yang perlu. Dapatlah jumpa sekejap. Nak peluk-peluk tak boleh sebab kat hospital. Salam pun tak, cuma minta maaf jelah yang mampu.


Ni aku dah siap siaga nak pergi ke 'medan perang'...hahaha...berperanglah sangat kan.
Masa kat dalam bilik OT tu, semua staff nurse dan pakar bius adalah non muslim. Jadinya aku siap-siap mengucap dan selawat sebelum hilang dari radar. Masa dah dekat-dekat nak 'hilang' tu, aku dengar nurse kata tangan aku kat tempat yang nak masuk drip tu bengkak. Last sekali aku dengar salah sorang nurse yang non muslim tu sempat cakap kat aku, mengucap! Lepas tu aku dah kat mana tak tahulah. Sedar-sedar mamai yang teramat. Tak boleh nak buka mata. Sampailah aku ditolak balik ke ward, masa tu dah hampir maghrib. Jiran sebilik aku tu siap cakap, lamanya kak...saya ingat darah tinggi akak naik! Bayangkan dari pukul 2, balik ward dekat pukul 7.  Lama tu... Lepas tu handphone aku, nurse yang tolong simpan kan. Lepas pukul 8 baru dapat video call dengan anak-anak dan kakak-kakak aku. Tu pun sekejap aje sebab masih mamai. Dengan laparnya...bayangkan dah start puasa dari pagi tu, tak makan tengahari. Tak makan malam. Sis is lapar ok. Nurse kata belum boleh makan lagi...aduhhh...minum air kosong aje! Sadisss


Nampak tak tu, tambahan tempat baru untuk drip. Yang nilah diaorang buat kat dalam OT. Aku rasa kalau aku sedar mahunya sakit ni. Tapi dah hilang ntah ke mana, redho jelah bila sedar ada dua tempat untuk drip. Kau rasa...

Nampak tak bengkak tu...sakit tau! 3 kali tuam pun tak hilang sakit. Nurse bagi ice pack dan cream sapu untuk tuam dan hilangkan bengkak.


Nilah hasil dari operasi yang lebih 3 jam tu. Besar-besar...dah macam batu jalan. Patutlah sakit guling-guling. Lepas operation tu, tidur lagi semalam kat hospital. Esoknya baru boleh balik. Sekarang aku dalam proses berpantang. Doakan aku cepat sembuh ya. Korang juga, teruskan duduk rumah, kita jaga kita. Jaga kesihatan juga.

Terima kasih kerana datang baca. Youtube channel 'keluargayatizul' jangan lupa subscribe ya. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails