22 April 2010

Danial



next mth on 21st may danial will be 3 years old. tp sampai skrg ni, danial masih cakap'pelat' lagi. dulu aku tx kisah sgt, tp bile pikir balik, abg n kakak dia 1 yr+ dah lancar cakap tx ada 'pelat-pelat'ni deh...aku risau gak lah, lagi pun aku plan next year nk hantar dia sekolah(dr duduk umah tgk pwr rangers baik gi sklah. skrg ni dia dah tx pakai diapers lagi(waktu siang jerlah), nk tido mlm aku pakaikan takut terbabas tx bangun, banjirlah tilam...
one thing about danial ni, dia suka buat hal dia sendiri, susah nk tengok dia boleh ngam main ngan budak2 sebaya dia. kalau tx dpt apa-apa cepat jer dia nak menggeram, silap haribulan ada yg kena gigit ngan dia...
aku perasan dia ni mmg susah nk bersalam ngan org, kalau pergi rumah mak sedara dia pun jgn harap dia nk salam ngan tuan umah, buat dek jer...jenuh aku paksa pun dia tx nk. walaupun dia buat salah, kalau suruh mintak maaf pun jgn harap dia nak hulur tgn...tp skrg aku dah berjaya suh dia mintak maaf klu buat salah, aku tx akan bukak cd ultraman or power rangers sampai dia mintak maaf kat sapa dia buat salah selalunya ngan yasminlah...hihihi... tp anak bertuah ni mmg keras hati, memula dulu dia tx heran langsung, tp sejak aku umpan ngan cd baru, terliur dia terus hulur tgn siap cakap lg 'maaf min, maaf min...' yeessssss!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails