15 Jun 2010

Samb kelahiran Qaseh


Bila dah admit kat hukm, standardlah tukan kena pot pet pot pet ngan nurse yg bertugas sbb tx buat monthly check up kat situ...aku wat dekkkk jer...sbenarnyer aku kalau boleh mmg tx nak dah bersalin kat sini, ingatkan masa bersalinkan eimran dulu-1st and last lah aku nak dtg sini. tx sangka lah pulak qaseh pun nak keluar kat sini jugak!!!
Pagi 14hb June, lepas breakfast, dr masukkan ubat . Dah masuk ubat tx boleh berjalan2 n makan! Sampai tgh hari masih tx sakit2, Dr pun cam pelik lah pulak, sebenarnya aku yg bising pasal dah lapar giler masa tu. itupun aku curi2 makan gak(keledek rebus dr Cameron Highland)Dlm kul 4 petang, Dr tolak ke labour room(try to bersalin normal), tp masa kat dlm labour room Dr tu buat muka cam pelik jer, tetiba baby dah pusing ntah ke mana...tp masa ni aku cam cool lah pulak, tx der lak rasa ape2, cam tx ada perasaan jer...En suami ku dah sign surat ntah aper ke benda nyer, nak masuk lah konon nengok aku, tetiba Dr kata,"sorry kita tx boleh tunggu, u kena operate"! Wahhhh...cam lega pun ada gak masa tu, sbb tx payah lah nak meneran2 tukan...lagipun aku mmg looking forward nak ambik epidural(lega sikit!) Tapi masa bermaaf2an ngan en suami,rasa cam syahdu lah pulak...maklumlah byk dosa gitu...hihihi...Qaseh lahir tepat 5.20pm waktu M'sia. Ini adalah pengalaman kedua aku bersalin secara ceaserean. Yang pertama masa danial dulu sbb 'big baby'. Lepas bersalinkan qaseh ni, aku rasa sakit yang amat, Tuhan saja yg tahu kesakitan aku masa tu...berat qaseh cuma 3.55kg cam tu, inilah baby aku yg paling kecik...ini bermakna yg lain tu besau2 ok...Tgh mlm Dr dtg check, dia siap bersyukur lagi pasal aku bersalin operation sbb baby aku mmg melintang...Apa pun aku mmg sgt bersyukur pada Allah sbb sumer nyer selamat, baby pun sihat. Semoga qaseh akan menjadi anak yg solehah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails