18 Mac 2013

Minyak Zaitun boleh atasi berat badan

Tajuk aje dah membuatkan aku teruja nak membeli utusan pagi ni...Kadang tu kan, sebelum membeli apa-apa majalah atau surat khabar, aku jeling-jeling dulu apa tajuk yang menarik...kalau menarik dan tertarik, okey boleh beli...hehehe...Tapi aku memang dari kecil lagi baca surat khabar utusan ni...betul tak tipu...kecil maksudnya dari zaman sekolah rendah lagi sampailah kini.
Sebenarnya aku nak cerita pasal tajuk kat atas tu...melalut kejap...korang nak aku tulis ke atau korang beli sendiri surat khabar utusan??  Aku dah search kat utusan online, cam tak ada pulak...ke aku yang tak reti nak mencari...maafkanlah aku ya...
okeylah aku tulis sikit :  "Percaya atau tidak, amalan meletakkan minyak zaitun di atas meja makan dipercayai boleh membantu anda mengekalkan bentuk tubuh badan tanpa menghadapi masalah berat badan yang berlebihan..."tengok...perenggan pertama lagi dah buat aku semakin teruja untuk menyambung bacaan ke perenggan seterusnya...muahhaha...
okey kita sambung lagi ya, "Satu kajian terbaharu saintis Jerman dan Austria menunjukkan bau yang terhasil daripada minyak tersebut boleh membuatkan kita berasa kenyang tanpa perlu mengambil makanan yang banyak"...wallahhh...
Antara perenggan yang lain..."Profesor Peter Schieberle berkata, kesan aroma minyak zaitun boleh menngenyangkan manusia serta mengurangkan tahap pengambilan kira-kira 200 kalori sehari"...okey lepas ni marilah kita beramai-ramai membeli minyak zaitun dan meletakkannya diatas meja makan bukan meja study...
Itu ajelah nak cerita...terima kasih sudi datang membaca.

sumber  : utusan malaysia 18/3/2013 m/s 14

4 ulasan:

  1. bukan stakat cium..ade org pesan suh minum myk zaitun, satu besar pagi n satu sudu besar malam...utk pelawas...
    nanti bleh amalkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk minum akan di usahakan juga demi nak kurus...hahaha

      Padam
  2. sekarang gak g cari minayk zaiton....hahaha

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails