13 September 2013

JJCM-Cibiuk Restoran @ Bangi

Lama dah kami berjjcm ke Bangi ni.  Tak ingat tarikh sebab memang dah lama bebenor. Lama tak lama masa bulan raya hari tulah.  Kita orang kan tak berjalan raya sangat, so hari tu sebelum ke Alamanda, singgahlah makan dulu kat sini.  Aku lah tu yang ajak, dah beberapa kali asyik lalu aje, apalah salahnya singgah sekali kannnnnnnnn...kata JJCM...
Ini restoran Indonesia, tapi sunda...lebih lanjut aku tak tahulah ya.  Tapi menyibuk juga tanya kat waiter tu, cibiuk tu apa? Itu nama kampung kat Indonesia...oohhh...okey jom tengok apa yang kita orang ngap hari tu...
 Sambal ni nampak biasa ajekan...tapi sumpah sedap siap minta tambah lagi...
Ini nasi goreng untuk kak Min.  Tapi knowing her yang memang tak habis, lagi pun portion banyak...share lah dengan ibu, danial & qaseh.  Dia orang makan sesudu dua aje.  Yang lain kenalah omak eh ni yang perabihkan...tak baik membazirkan.  Lagipun nasi goreng tu memang sedap.  Ayah dan abang eimran makan nasi ayam penyet...dua-dua pun bagi feedback yang sama- sodap sangat!
 Ini air aku-alpukat ke apa namanya...lupa
air orang lain aku tak ambil gambar, dia orang ni selalu bising sebab
aku asyik nak ambil gambar aje...so ambil lah gambar air sendiri...huk..huk...
 untuk aku, pisang keju ni aje. aku oder ni
sebab masa pergi jakarta hari tu tak dapat pun makan pisang keju 
yang famous kat sana...so makanlah kat tanah tumpahnya darah ku...
Bila tengok pisang keju ni...huk alahhhh...sonang bangat membuatnya...
pisang tu di balut dengan roti, golek atas breadcrumbs dan goreng.
taburkan cheeseeeee...tapi kat sini, selalunya roti tu 
dibalut dengan sausage letak keju...
 Keadaan dalam restoran...kita orang makan kat sebelah luar...berangin aje...
 Ni pun kat bahagian dalam...ada ulam-ulaman dan aneka sambal belacan juga...
semua ni FOC...rasanyalah..
Dah makan kenyang, jomlah kita bergembira ke Alamanda pula
Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails