17 September 2013

Ke Pusat Sains Negara

Kali ni tadika Danial buat lawatan ke Pusat Sains Negara.  Ini pun di tangguh seminggu dua atas sebab yang tak di nyatakan.  sepatutnya pergi akhir august kalau tak silap aku, tapi dapat surat awal sept.  Tak kisahlah, janji pergi kannnnnnnn...Awal pagi lagi kita orang dah menghantar dia ke sekolah.  Asalnya dia sepatutnya pergi dengan Qaseh, tapi pagi tu qaseh tukar fikiran tak nak pergi...gehhhrammmm aje aku....
Qaseh tak nak pergi sebab bibir dia berdarah kesan jatuh beberapa hari sebelum tu. Sayang sangat dia dengan luka tu sampai tak kasi sorang pun bersihkan.  Aku nak mengelapkan kesan darah tu pun tunggu dia tidur nyenyak, baru boleh lap perlahan-lahan. Kalau dia sedar haruslah meraung-raung...diakan drama queen!
Anak-anak syurga di beri makan pagi sebelum menaiki bas.  Danial manalah suka nak makan kuih pagi-pagi tu...air solivite tu laju aje dia habis kan...karipap tu tak boleh nak masuk agaknya.  Cikgu pula duk paksa, sapa tak habis tak boleh pergi...jenuhlah danial suruh aku tolong habiskan...aku suruh dia makan sikit-sikit, tak mahunya dia...kalau roti laju aje.
Ni dah beratur kat bahagian luar sekolah...sementara menunggu bas yang tak sampai-sampai...Lotih den menunggu...Agaknya dalam 8.30 pagi baru sampai!  Jangan ingat aku sorang aje yang duk sibuk ambil gambar anak ya...belambak yang sibuk ambil gambar anak masing-masing.  Baik mak baik bapak...ada yang siap naik atas bas lagi!  Masa ni ajelah pun boleh simpan untuk kenangan, ya tak???

Okey tu ajelah pot pet aku petang-petang ni...terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails