04 Disember 2013

Ayam Panggang Black Pepper Lagi

Buat lagi ayam panggang black pepper ni minggu lepas.  Sempat perap dalam setengah jam saja.  Dah anak-anak asyik tanya, lama lagi ke nak perap...bila nak masak tu...hahaha...sabar ajelah dengan dia orang ni.
Sebenarnya aku lagi suka kalau makan dengan nasi...tapi dah dia orang nak makan gitu aje, aku layankan ajelah.  Kalau ikut perut aku ni, memang tak kenyang makan ayam tu aje...untuk omak eh kita tambah satay willy lebihan hari sebelum tu.  Terus kenyang makan satay tu, ayam tu aku cubit sikit dan pass kat abang eimran. 

Sekarang ni kan barang semua mahal...minyak naik 20 sen aje, tapi harga barang naik mencekik darah.  Pernah sekali aku makan nasi paprik harga RM 6...tanjat ahkak!!!  Lepas tu tekak aku ni sekarang suka benar nak makan roti canai pisang...harga adalah RM 2...pisang sebiji aje...*lappeluhkatdahi...

Sebagai langkah berjimat cermat *berjimatlahsangat aku akan sejukbekukan makanan yang tak habis...contoh mudah satay willy tu lah...bila teringin nak makan...taraaaaa...panaskan saja!!  Lauk pauk pun begitu juga.   Tapi make sure dalam masa 5 hari bekerja tu dah habislah.  Kalau tak nanti memenuhkan freezer yang tak besar mana tu kannnnnn...

Satu lagi sekarang ni aku tak stock bahan mentah macam ayam,ikan or sayur.  Sesekali aje aku simpan tapi jah rang...jah rang sangat sekarang ni.  Biasanya aku akan beli bila nak masak aje.  Sonang kerja aku...

Tu ajelah cerita aku kali ni.  Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails