02 Jun 2014

Homemade Ice Cream


Hari ni ter rajin nak buat 2 entri. Sebenarnya aku ni hari-hari pun rajin je nak update blog...tapi dah masalah internet yang mengada...aku pun terjangkit mengada malas nak update blog kesayangan aku ni...

Ice cream ni dah dua tiga minggu lepas buat. Percubaan pertama kali terus menjadi...tanjat ahkak...
Sayangnya gambar tak secantik rasa ice cream, tu pasal anak-anak aku dekat 40 kali duk buka tutup peti ais....asyik duk tengok dah keras belum....haishh sabar ajelah aku.

Menjelang petang aku paksa dia orang tidur...jangan duk fikir padal ice cream...bangun nanti mesti dah boleh makan. Betul juga cakap aku...bangun tidur jer terus buka peti ais dan terus sambar sorang satu bekas ice cream tu. Aku memang buat dalam bekas taufu fah tu...

Resepi yang senang nak mamps ni aku dapat dari kawan aku masa sekolah rendah dulu...tq salmah! Dia gunakan ovalet. Ovalet ni aku dah beli dah lama tapi keterujaan nak membuat tu tak datang-datang...maka bertapalah ia kat dalam fridge tu dalam sebulan dua rasanya.



Ni resepinya. Aku sharekan kat sini pula. Merata dah resepi terbalik ni round...kat watapps terutamanya. Cubalah ...tak menyesal cuba tapi menyesal tak cuba awal-awal...hahaha...

Ok tu aje perkongsian aku hari ni. Terima kasih datang baca. Aku mengupdate ni menggunakan hp pintar aje.

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails