14 April 2016

Hospital Lagi

Ingat tak kisah danial pengsan tahun lepas?  Lepas tu sepatutnya ada follow up dalam bulan November, boleh pula maknya terlupa.  Petang masa balik kerja akak nurse hospital called marah-marah sebab tak datang.  Lain kali call lah satu dua hari sebelum tarikh appointment...gentle reminder gitu... Ni dah petang call nak marah buat apa...doktor pun dah balik.  So set another appointment dalam bulan Januari lepas.  Pergi jugalah dan dari situ doktor setkan appointment lain untuk buat EEG kat hospital lain.  
Di sebabkan hospital kajang tak ada peralatan nak buat eeg ni, maka danial kena refer ke hospital klang.  Mulanya aku dapat appointment dalam awal bulan April, memandangkan masa tu aku dah ada urusan yang dah di plan setahun yang lalu, aku cuba nasib call sendiri ke hospital klang.  Alhamdulillah orang yang menyambut panggilan aku sangat baik dan berbudi bahasa.  Dia pun pelik macam mana aku boleh dapat appointment lambat sangat.  Padahal masa tu bulan Jan.  Since minggu depan nya tu cuti hari wilayah, dia pun save kan tarikh tu untuk danial.
Menurut nurse dari hospital kajang, malam sebelum datang nak buat EEG ni, suruh anak tidur lambat. Jadi masa buat ujian ni, dia akan tertidur...tak ada maknanya danial nak tidur awal.  Walaupun tidur lambat malam sebelum tu, bila bangun macam biasa aje dia.
Ujian ni dalam setengah jam aje.  Setengah jam sebelum tu dia bagi penerangan tentang ujian ni.
Dah berselirat wayar kat kepala tu dia tetap tak boleh nak tidur...kepala asyik bergerak aje.  Beberapa kali juga orang tu suruh dia duduk diam.  Buat ni sambil baring...kalau aku harus dah mimpi-mimpi dah.  Suasana bilik pun suram, konon nak bagi dia tidur, sudahnya aku yang mengantuk.

Result dari ujian ni akan di hantar ke hospital kajang.  Next appointment danial dengan hospital kajang dalam bulan Mei ni.  So kita doakan yang baik-baik aje untuk anak syurga aku ni ya.

Terima kasih datang baca.

1 ulasan:

  1. Moga tak ada apa-apa yg serius pada Danial. Tapi jauhnya... dari spital Kajang ke spital Klang.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails