18 November 2009

Anak-anakku


Adalah satu hari Ahad yg mulia tu(aku dah tx ingat bile), husband aku keje, so tinggallah aku ngan anak-anak aku kat umah. Malam tu masa nk solat maghrib, aku dah pesan kat eimran suh dia sembahyg jg. yasmin pun nak sembahyg jg, tp nk jemaah ngan abgnyer. dia org ni lepas ngaji ada sembahyg jemaat isyak kat tpt ngaji tu, tu pasal lah yasmin nak sembahyg jemaah. tp aku guide jglah masa dia org sembahyg ni. eimran ok jer, baca pun plan ajer, bila habis fatihah, yasmin siap baca 'amin' punyerlah kuat lebih kuat dr imam baca. aku yg terkejut terus cakap 'hish, perlahanlah sikit'. masa eimran baca surah lak, yasmin baca fatihah punyer lah kuat sampai eimran kena ulang berkali-kali nak baca surah, terganggu... makmum baca kuat sgt. masa rukuk yasmin baca tasbih tu ok tp masa sujud tersalah baca, biler aku betulkan, dia blh lak cakap 'eh salah!'. memang aku nk gelak dah masa tu, tp kang tx habis dia org sembahyg. Nilah anak-anak aku, nanti dah besau biler baca aper yg ibu tulis ni mesti gelak punyer....
a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVlaA4NFvxKc80oBt1376MMKKA1rq-MsevJnqx1RM95WOGKkqgxxL3z4gPUooaTSazYVsjDoRg0EfY4Kv-AZXzZKOZRD8-4BpnStjYqxDboPOVZQ5Ehcn9bfdJTwS5aH6_nmOFdBY0UHA/s1600/IMG_0004.JPG">


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails