18 November 2009

Cuti-cuti M'sia Part I

Kenapa aku tulis part I? hi hi hi...akan ada part II...tungguuuuu...
part I ni kita org gi pd jer...sajer nk rilek rilek...tp aku ingat lagi masa arwah abah aku meninggal 2001, kita org sefamily ke pd jg, duk kat hotel yg sama aku duduk hari tu. tahun ni 2009, mak aku lak meninggal, aku kesini lagi dan duduk hotel yg sama...cume kali ni tx ramai family member yg join. kite org gerak lambat dr rumah sbb driver kerje, spi pd lam kul 7.30 mlm. dinner malam tu buat steamboat, tp kuahnyer krg kick lah yang... on d way ke pd tu, masuk town s'ban tp mujur tx jammed sbb mlm tukan nak meraikan kemenangan NS dlm piala M'sia. lama tu tunggu nak bawak balik nogori...gambars akan aku load kemudian pasal memory kad kat lam kamera lg.

yasmin dr mlm lagi dah pesan suruh kejut pepagi nak gi mandi kolam, bukan laut tau..kolam jer..tx kan lah dah dtg jejauh ni ibu tx kezut kan..hish apalah anak aku ni...budak-budak ni enjoy sakan...aku tx kuar pun, sambung zzzz ngan qaseh.kakak aku yg bawa dia org gi mandi kolam...lepas mandi manda sambung lg steamboat. kul 1.00pm kita org chow dr pd.

singgah kg pasal kakak aku tu korbani thn ni, so nk gi byr duit kat tok sedara.lama gaklah kita org lepak kat umah tok sedara aku ni. anak dia sekepala ngan kita org tu yg asyik kutuk mengutuk jer tu...dapatlah makan ikan baung + bubur kacang. hari pun hujan sdp jer makan bubur kacang.

lepas tu kita org singgah umah mak chu aku kat senawang lak. aku pun tx tgk-tgk dia sejak dia jatuh kat lake garden hari tu.sian dia...makan lg. ada cekodok ikan bilis cicah ngan sambal petai lg, popia goreng & teh. sok..sek..sok..sek ngan dia adalah lam sejam lebih gitu gerak ke umah kakak aku kat mantin lak. called dia tx ada kat umah kuar hantar anak dia balik hostel. aku nak singgah sbb nak ambik marsmallow yg aku kirim kat dia minggu lepas. dah meleleh air liur nak makan marshmallow ni...mmg best...aku order rm 10 lam dua plastik. satu plastik dah habis dlm kete lagi...

lepas tu kita org terus balik umah memasing..penat ooo...esok kije...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails