21 Februari 2011

Qaseh Demam

 Aku tersedar dlm pukul 4 pagi, terasa badan qaseh panas.  Terdetik kat kepala otak aku, eh demam ke?  tapi elok ajer tidur...aku pun sambunglah tidur...ngeh..ngeh..ngeh...
Pukul 6.30 pagi dia dah bangun cari aku, sambil mintak lu...(susu botol). kelakar kan, qaseh panggil susu, lu.  Aku pun tx tau dr mana dia dpt perkataan tu.  aku layan jerlah. 
Sebelum pergi kerja, bawa dulu gi klinik sbb stok ubat demam dah habis kat rumah.  Ramailah pulak orang, sabar jerlah.  Bila misi panggil nama qaseh, abang dia yg meluru masuk siap nak duduk kat seat yg kat doktor tu lagi...lepas tu dengan selamba gi mintak lolipop kat misi.  Tulah tujuan dia sebenarnya...
Qaseh masa kat klinik ni, boleh tahan aktif nyer.  siap jelir2 lidah lagi bila tau aku nak ambik gambar dia...kata demam tp tak tau duduk diam...
Hero sorang ni, tok sah citer lah...mcm klinik tu bapak dia punyer...balik dr klinik terus hantar gi rumah babysitter.  Dua2 melalak tx nak pergi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails