03 Februari 2011

Selepas 20 tahun

Minggu lepas masa dlm lift kat office aku ni, ada orang duk pandang2 kat aku.  Bila dia duk pandang2 tu, aku pun pandanglah dia balik...Dari cara pandangan dia tu mcm dia kenal aku.  Bila dah pandang2 tu rasanya cam aku kenal dia jugak, rasa2nya mcm senior masa kat asrama dulu.  Kebetulan kita org pun keluar kat floor yg sama tapi masuk lain2 pintu.  So aku ingatkan habis kat situ lah. 

Selepas beberapa hari,  terjumpa lagi.  Kali ni dia memberanikan diri menegur aku :

si dia :  ni kak yati ya?

aku  :  dlm hati...eh dia panggil aku akak.  tua sgt ke aku? ya, sapa ni ya? sungguh krg     sopan aku, tx kenal org

si dia : saya bla..bla..bla, junior akak masa kat asrama dulu.  akak sek convent kan?

aku  :  dlm hati lagi...alamak..dia kenal akulah...cam ner aku boleh tx kenal dia ni.  Dengan senyum penuh keikhlasan aku iakan, tapi awak siapa ya?

si dia :  saya kawan ngan bla..bla..bla..sy kenal akak, sebab muka akak tx berubah langsung

aku  :  dlm hati yg berbunga..hahhhh..suka nyer...hah tx berubah, ya ke?

Tu jerlah dialog yg aku boleh kongsikan kat sini.  Dasat tu, selepas lebih 20 tahun aku tinggalkan alam persekolahan, dia kata muka aku tx berubah...suka nyer..muahahaha.  Kan aku dah bagitau hari tu, next 20 tahun pun tx byk sgt perubahan, tx caya? Jom tgk sini...

Sebelum terlupa, aku nak mengucapkan selamat tahun baru cina kepada yg merayakannya dan selamat bercuti2 m'sia kepada yg tidak merayakannya...muehehehe...

1 ulasan:

  1. Yati,
    awak memang tak berubah, sama macam dulu. cuma nampak lebih matang lagi :)

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails