05 November 2012

Dia Pun Kena Marah Juga...

Balik kerja minggu lepas, macam-macam laporan terkini aku dapat.  Memang setiap hari pun ada aje laporan...sorang sorang bagi laporan.  Eimran aje yang sibuk duk main PSP tak sudah-sudah.
Hari tu ntah apa agaknya aku pun dah lupa, aku tinggikan suara sikit aje kat budak kenit ni. Terus meleleh airmata.  

Aku biarkan aje dia menangis kat situ...padahal dalam hati rasa nak aje aku peluk2 dia pujuk suh berhenti menangis..tapi aku keraskan hati juga...buat dekkk aje. Sudahnya abang danial tolong pujuk...
Malam tu masa nak tidur dia tanya, naper mummy marah baby?  mummy tak sayang baby ke?  qaseh kalau nak bermanja selalu bahasakan diri dia baby dan panggil aku mummy...
Bila aku explain apa yang dia dah buat, masih lagi tu nak pertahankan diri dia...dia tu boleh pulak buat baby...baby buatlah dia balik...hahh tulah jawapan dia.  Pandai dah menjawab sekarang ni...
Diakan queen kat rumah tu...kadang aku pun kalah dengan dia.  Semua benda dia ajelah nak conquered.  Handphone aku ni dah macam dia punya aje di buatnya.  Dia layan upin ipin kat youtube lepas tu tak nak kasi abang danial tengok sama...sudahnya memang gaduhlah kan.  Selalu aje abang danial makan hati dengan dia.  Tapi kalau time baik kan main lagi berabang beradik dua orang ni.  
Kalau jalan-jalan kat mall lepas tu masuk kedai, qaseh selalu hilang pedoman...segala benda dia nak rembat...sambil tu cakap...aceh nak ambil banyak2. Geramkan...berapa kali dah masuk FOS, tak tentu arah dia nak memilih klip rambutlah, sandal lah...kalau tak beli mulalah dia melalak...lagi satu kalau nampak mainan yang masuk duit tu...mainan tu banyak ada kat KLCC ngan VIVA.  Every floor ada benda alah tu...every floor tu jugaklah dia akan tarik tangan aku ni ajak berhenti nak main...kalau tak dapat mulalah nak nangis...tapi dia ni satu yang bagusnya, cepat makan pujuk...pujuk2 sikit senyaplah dia...hheehehee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails