26 November 2012

Kuala Lumpur-Alor Star Day 1

Ya Allah...sampai nak basi dah cerita cuti-cuti Malaysia aku ni hah.  Memang nak buat entry ni minggu lepas, lepas balik dari bercuti tulah kiranya, tapi ada aje hal yg tak dapat di elakkan.  Kenalah tunggu gambar dari kamera kakak aku, dah dapat gambar, tetiba nak buat entry...gambar dah over quota cam tulah lebih kurang messagenya.  Susah hati lah juga aku pada mulanya.  Tapi aku rasa blogger lain mesti lah dah mengalami peristiwa ni kan...jadi kenalah rajin sikit menggugel masalah tu.  Sekali tengok ummiyummi ngan mamatiamia pun mengalami masalah yang sama.  Kenalah aku belajar dulu cam ner nak settlekan masalah ni.  Yang utama terima kasih pada qasehhoney.
Sekarang ni dah settled, tak ada alasan lagi utk tak mengupdate cerita langkawi ni kan...
Kita orang bertolak hari Sabtu, 1st day cuti sekolah hari tu.  1st stop kat hentian jejantas sg buloh utk sarapan pagi yang di taja oleh mak cik ahkakkkk...gambar kat atas tu breakfast kitaorang lah.  Ada nasi impit, rendang, mee hoon goreng + kakak aku pun ada beli nasi lemak dengan mee goreng.  Dah kenyang kita teruskan perjalanan.  
Jauh lagi tu nak menyampaikan ke Alor Star...nak tidur pun tak sampai hati sebab driver aku adalah anak sedara aje.  En suami tak joint sebab tak dapat cuti...tapi faham2 ajelah kalau dah cuti sekolah, jalan sekejap slow sekejap bergerak laju...kadang2 hujang lebat, kadang2 renyai2 aje.  Time hujan lebat tulah aku boleh terlelap...
 Baru sampai Ipoh 
Selalu teruja bila nak lalu kat terowong kan...sibuk suruh anak-anak sekali merasakan keterujaan emaknya..hehhee.. 
Tak ingat pulak aku susur keluar kat mana masa kat highway tu.  Masuk jalan lama, lebih kurang dalam 20 minit jugaklah baru jumpa kedai makan ni.  Sempatlah aku bertanya kat pelayan kedai tu...ni kat daerah mana?  Katanya Permatang Keling...hahhh gitulah nama tempat tu...dalam daerah Penang kalau tak silap aku lah...kami sampai sini dalam pukul 3 petang rasanya.  Kiranya lambatlah nak makan tengahari.  Tapi lauk masih banyak lagi.  Kari ada seperiuk lagi...
Lepas tu teruskan perjalanan lagi, dengan perut yang dah kenyang, dengan hujan yang lebat...sedap aje mata aku tertutup rapat...tau tau dah nak sampai Alor Setar Selatan.  Berhenti kat sini nak menunggu ahli jemaah yang lain.  Sampai sini pun dalam pukul 6 dah.
Dah cukup ahli semua barulah gerak ke homestay yang pertama di Alor star.
Nilah homestay kita orang.  Rumah semi d dengan 4 bilik dan 3 bilik air.  Untuk satu malam rasanya dalam RM250 aje.  Kalau ahli jemaah ramai macam kita orang ni, sesuai sangatlah menyewa kat sini.  Hall dia pun besar.  gambar2 kat homestay ni, in next entry ya.
 ni gambar kat halaman rumah 
sempatlah budak bujang dua orang ni bergambar kat sini
taraaaaa...nilah ahli rombongan cik kiah
tu pun ada lagi yang tak masuk dalam gambar
budak-budak lelaki lah yang tak masuk kan
dia orang mana suka nak bergambar...suka ambil gambar aje
Lepas bergambar kat depan homestay ni, seawal 7.30 pagi jugaklah kita
orang dah check out dari sini dan meneruskan perjalanan
ke Kuala Perlis....Langkawi tunggguuuuu.....
overkannnnn..tq for reading

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails